معاون ‌دانشگاه امام رضا(ع) گفت: طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۹۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵ 18 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام رمضانی اظهار داشت: شرکت در طرح ویژه ماه مبارک، 2 واحد درسی برای تمام دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: برنامه ریزی مناسبی برای شرکت دانشجویان و رضایتمندی آنها انجام شده است و دانشجویان علاقمند به شرکت در این طرح علاوه بر گذراندن مباحث مطرح شده درسی از فضای معنوی این کلاس‌ها نیز بهره مند می‌شوند.

معاون امور فرهنگی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) گفت: از جمله مباحث درسی مطرح شده در طرح ملی ضیافت اندیشه ارائه 6 عنوان درسی از قبیل تاریخ، قرآن، اندیشه و نهج البلاغه و غیره است.

رمضانی با اشاره به بهره گیری از اساتید برجسته در طرح ملی ضیافت اندیشه در زمینه مدت زمان ارائه این طرح عنوان کرد: این مراسم در 15 روز از ماه مبارک برگزار می‌شود و پیش از لیالی قدر پایان خواهد یافت.

به گفته وی مدت زمان ارائه دروس در این طرح به مدت یک ساعت و نیم است که پس از اتمام ساعت درسی، قاریان برتر دانشگاه به قرائت قرآن پرداخته و تا نماز مغرب و عشاء این مراسم ادامه می‌یابد و در پایان نیز مراسم افطاری برگزار می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه برگزاری این طرح با استقبال دانشجویان همراه بوده است، گفت: عده زیادی از دانشجویان در شرایط فعلی نام نویسی کرده اند که بسیاری نیز با تکمیل ظرفیت در لیست رزرو قرار گرفتند.

وی در زمینه هدف از برگزاری این طرح عنوان کرد: گسترش و بهره مندی کلیه دانشجویان از خدمات فرهنگی و افزایش توجه به معارف قرآن و اهل بیت(ع) و سیره رضوی در ماه قرآن و آشنایی بیشتر جوانان با معارف دینی از اهداف برگزاری این طرح است.

معاون امور فرهنگی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در پایان گفت: برگزاری مراسم و اعیاد مذهبی ضمن بیان مضامین قرآنی و معارف اهل بیت(ع) زمینه مناسبی برای اشاعه و ترویج مباحث دینی به نسل جوان را که آینده ساز این مرز بوم هستند، مهیا می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار