مصطفی نچواک در گفتگو با تابناک:
مدیرگروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی گفت: رژیم گیاه خواری در کنار مصرف درست سایر گروه های غذایی ازجمله پروتئین ها، یک الگوی تغذیه ای مناسب خواهد بود.
کد خبر: ۴۹۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 11 September 2017
دکتر مصطفی نچواک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک افزود:گیاه خواران براساس الگوهای تغذیه ای و هدفشان از گیاه خواری به گروه های متعددی تقسیم میشوند ،از جمله این افراد گروهی هستند که علاوه بر مصرف محصولات گیاهی از شیر و تخم مرغ به عنوان منبع پروتئین استفاده میکنند.

وی خاطر نشان کرد: احتمال ابتلا به کمبود آهن، ویتامین های D و B12 و فقر روی در این افراد بیشتر است.

متخصص تغذیه و درمانی تصریح کرد: وگانتیسم الگویی دیگر از گیاه خواری است که مبتنی بر حذف هرگونه محصولات حیوانی ازجمله؛ عسل، تخم مرغ و لبنیات از سبد غذایی می باشد.

وی  اظهار داشت:وگانتیسم احتمال ابتلا به اختلالات روحی و روانی را نیز افزایش می دهد ودر رژیم گیاه خواری کاهش مصرف کلسترول موجب کاهش احتمال سکته های قلبی و مغزی میشود؛ اما نباید مصرف پروتئین ها به عنوان یک گروه غذایی مهم کنار گذاشته شود.

مدیرگروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی ابراز داشت: مصرف چهار وعده گوشت سفید در هفته و با روش پخت صحیح لازم است گفت: استفاده ی زیاد از پروتئین ها موجب تبدیل پروتئین اضافه به چربی و اوره میشود که  آسیب به کبد و کلیه را به دنبال دارد و از طرفی مصرف زیاد آمینو اسید ها موجب دفع ادراری کلسیم و کاهش تراکم استخوان ها میشود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار