در دو ماهه نخست سال جاری؛
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل از کشف ۱۴۷ کیلوگرم ماده مخدر در دو ماهه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۴۹۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲ 17 June 2015
به گزارش مهر، صادق سروری در نشست مشترک با اصحاب رسانه تصریح کرد: در مقایسه با مقدار کشفیات دو ماهه نخست سال ۹۳ شامل ۱۱۲ کیلوگرم، میزان کشفیات با ۳۱ درصد رشد همراه است.

وی افزود: این در حالی است که کشفیات سال ۹۲ بالغ بر ۶۶۲ کیلوگرم و کشفیات سال ۹۳ با افزایش جشمگیر ۹۴۶ کیلوگرم به ثبت رسیده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزایش میزان کشفیات را مرتبط با دو عامل دانست و گفت: از یکسو تلاش نیروهای انتظامی و ستاد مبارزه در این افزایش مشهود است و از سویی به دلیل افزایش عرضه کشفیات نیز با رشد همراه است.

سروری با تاکید به اینکه این مقدار کشفیات نمی تواند برابر مصرف استان باشد، اضافه کرد: به دلیل اینکه استان اردبیل در مسیر ترانزیت واقع شده است  در ادامه کشف و ضبط نیز افزایش دارد.

وی تعداد افراد دستگیر شده در سال ۹۲ در ارتباط با قاجاق، خرید و فروش مواد مخدر را چهار هزار و ۳۷۰ نفر برشمرد و گفت: در سال گذشته این رقم به پنج هزار و ۱۷۳ نفر رسیده است؛ در حالی که در دو ماهه سال ۹۳ ۹۳۳ نفر و در دو ماهه نخست سال جاری ۸۰۷ نفر زندانی شده اند.

این مسئول در تشریح تعداد باندهای متلاشی شده به ۴۶ مورد در سال ۹۲ اشاره کرد و گفت: در سال ۹۳ نیز به همین تعداد باند متلاشی شده است که در مقایسه عملکرد دو ماهه نخست سال جاری و سال گذشته باید اضافه کرد در دو ماهه نخست سال گذشته ۱۴ باند و در دو ماهه نخست سال جاری هفت باند متلاشی شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تعداد عملیات صورت گرفته در سال ۹۲ را سه هزار و ۷۹۴ مورد، در سال ۹۳ چهار هزار و ۴۳۷ مورد، در دو ماهه سال گذشته ۸۲۵ مورد و در دو ماهه سال جاری ۸۰۰ مورد برشمرد.

وی با تاکید به اینکه طی سال های اخیر گرایش به مصرف مواد صنعتی افزایش یافته است، اضافه کرد: شیشه رتبه نخست مصرف را به خود اختصاص داده است.

سروری با اذعان به فعالیت ۱۱ انجمن پیشگیری اولیه از اعتیاد، ۱۲ انجمن حمایت از ترک اعتیاد، ۱۲ سمن همکار و ۱۰ مرکز اقامتی بهبود اضافه کرد: علاوه بر این ۷۵ مرکز درمانی مردمی و دو مرکز درمانی دولتی نیز در سطح استان دایر است.

این مسئول به فعالیت پنج مرکز ایمان درمانی در استان اشاره کرد و گفت: در این مراکز فرد با اراده و اعتقاد قلبی بدون دارو درمان می شود و موفقیت در درمان به مراتب بیشتر از درمان دارویی است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تعداد مراجعان به مراکز درمانی را ۱۴ هزار و ۳۹۸ نفر معتاد عنوان و اضافه کرد: دو هزار نفر بهبود یافته نیز از چرخه درمان خارج شده اند.

به گفته سروری رتبه شیوع شناسی اردبیل در سال ۹۰، این استان را در ردیف ۲۶ قرار داده است که نشان می دهد اردبیل در بحث اعتیاد جزو استان های پاک محسوب می شود.

وی با ابراز نگرانی از کاهش سن اعتیاد تا ۱۵ سالگی و گرایش زنان به اعتیاد اضافه کرد: بر اساس آمار کشوری از هر ۱۰۰ نفر معتاد ۱۰ نفر زن  هستند.

این مسئول معتقد است پنهان کاری در امر اعتیاد چاره کار نیست و باید خطر اعتیاد به معنی واقعی کلمه به عموم مردم اطلاع رسانی شود اما به شکلی که نه باعث بی تفاوتی و نه باعث نگرانی در جامعه شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در تشریح برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر به برگزاری مراسم تجلیل از بهبود یافتگان اشاره کرد و گفت: تنها راهکار ممانعت از بازگشت فردبهبود یافته به اعتیاد حمایت جامعه و قائل شدن جایگاه به فرد بهبود یافته در سطح جامعه است.

به گفته سروری راه اندازی کاروان سیار مبارزه با اعتیاد، برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات درمان و پیگشیری و برگزاری نمایشگاه یک هفته ای مبارزه با اعتیاد از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار