هوای پایتخت روز چهارشنبه برای سومین روزمتوالی همراه با گرد و غبار و آلودگی بود و این وضعیت مشکلاتی برای شهروندان بویژه بیماران تنفسی و قلبی ایجاد کرد.
کد خبر: ۴۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵ 17 June 2015
مدیرروابط عمومی و سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران در این باره گفت که شاخص کیفیت هوای تهران با توجه به وجود گرد و غبار همچنان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

حشمت الله بسطامی افزود: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 11 امروز، در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران گفت: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون، نسبت به روز گذشته با 15 عدد افزایش بیش از حد مجاز بوده و بر روی عدد 131 قرار گرفت. 

وی گفت: میزان غلظت ذرات معلق کمتر از 10 میکرون از 106 به 95 و دی اکسید گوگرد از 24 به 23 کاهش یافته است. 

بسطامی به آلاینده های جوی که در این مدت افزایش داشتند اشاره کرد و افزود: میزان غلظت منواکسیدکربن نیز از 35 به 45، ازن از 33 به 36 و دی اکسید نیتروژن از 48 به 59 افزایش یافته است. 

وی گفت: ایستگاه های بوستان قائم با 157، ستاد بحران 156 و بوستان سلامت با 154 آلوده ترین مناطق شهرستان تهران در 24 ساعت گذشته بودند. 

شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.

بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 سالم ( زرد )، 101 تا 150 ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، 151 تا 200 ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی ) تعیین شده است. 

مدیرکل هواشناسی استان تهران نیز در این باره گفت: براساس بررسی و تحلیل نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره های هواشناسی، این وضعیت تا روز پنجشنبه نیزادامه خواهد داشت. 

مسعود دهملایی افزود: ارتفاعات استان تهران بعدازظهر امروز همراه با افزایش ابر، وزش باد و در بعضی نقاط بویژه بخش های جنوبی و غربی گاهی همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد بود. 

وی خاطرنشان کرد: آسمان تهران فردا (پنجشنبه) صاف تا کمی ابری در پاره ای نقاط غبارآلود و در ساعات بعد از ظهر با افزایش ابر و وزش باد و گرد و خاک پیش بینی می شود. 

دهملایی بیشینه دمای امروز تهران را 37 درجه سانتیگراد و کمیته دمای امشب آن را 26 درجه سانتیگراد اعلام کرد. 

مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: شهرستان ورامین با 39 درجه سانتیگراد و آبعلی با 10 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم ترین و سردترین نقاط پایتخت در طول 24 ساعت گذشته بوده اند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار