ترافیک سنگین در یکی از پر ترافیک ترین معابر بخش تاریخی شهر کرمان این روهزا علاوه بر سردرگمی مردم موجب بروز مشکلاتی در رفت و آمد شده است.
کد خبر: ۴۸۹۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 05 September 2017
اجرای هم زمان پروژه های عمرانی در شهر کرمان هر چند این شهر را در آستانه تحول قرار داده است اما در کنار فوایدش برخی از مشکلات از جمله افزایش ترافیک شهری را نیز به دنبال داشته است.

صبح امروز در نهایت پس از مدت ها از آغاز به کار پروژه میدان آزادی برخی از معابر رو گذر این محور بازگشایی شد اما در برخی دیگر از قسمتهای شهر بیشتر از اینکه این پروژه ها که اکثر به کندی در حال انجام هستند موجب بروز مشکل ترافیکی باشند، تصمیم گیریهای اشتباه منجر به ترافیک شدید شده است.

یکی از این معابر میدان ارگ و محور جدید گلبازخان است، کمبود شدید پارکینگ در قلب بخش تاریخی شهر کرمان این روزها در کنار اینکه مردم را با مشکل مواجه کرده است این میدان تاریخی را نیز به پارکینگی بزرگ تبدیل کرده است که صدمات بی شماری را هم به این میدان وارد کرده است.

تخریب سردرهای ورودی میدان ارگ به خصوص از سمت خیابان گنجعلیخان نمونه ای از تخریبهای ناشی از عبور و مرور خودروها به شمار می رود.

به نظر می رسد هم اکنون میدان ارگ گرفتار تصمیم گیری اشتباه در بازگشایی و مسدود کردن معابر در این بخش از شهر شده است.

در حالیکه انتظار می رفت با باز شدن معبر گلبازخان حجم ترافیک از میدان تاریخی به این خیابان منتقل و عمق بافت تاریخی نیز احیا شود اما ترافیک بسیار سنگین در این منطقه بر حجم مشکلات افزوده است، بطوریکه ترافیک سنگین از چهار راه طابلقانی تا سه راه چمران سایه انداخته است و بخشهای مختلف شهر را تحت تاثیر قرار داده است.

از طرف دیگر بدون نصب تابلو راهنما در ورودی میدان ارگ خیابان گنجعلیخان مسدود شده است و خودروها بعد از عبور به میدان تاریخی و دقیقا در انتهی این مسیر متوجه مسدود شدن محور می شوند.

معابر این میدان هم اکنون به پارکینگ تبدیل شده است اما قرار بود بعد از بازگشایی محور گلبازخانه در بافت تاریخی تمامی حجم ترافیک به این محور منتقل شود و در نهایت راه عبور و مرور خودروها به میدان مسدود و این مکان تاریخی به پیاده راه تبدیل شود.

شورای ترافیک شهر کرمان باید در آستانه بازگشایی مدارس و افزایش حجم مراجعه مردم به بازار شهر کرمان که در مجاور میدان ارگ قرار گرفته برای رفع گره های ترافیکی شهر کرمان چاره اندیشی کند.

از سوی دیگر حل مشکل ترافیکی تقاطع غیر هم سطح باغ ملی نیز از مهمترین درخواست های مردم کرمان در آستانه مهر ماه است، این پل که ابتدا قرار بود در ایام نوروز سال ۹۶ افتتاح شود طبق گفته مسئولان شهری کرمان به دلیل عدم تحقق وعده های پیمانکار با چالش مواجه و قرار شد مرداد ماه سال جاری افتتاح شود اما با وجود اینکه نیمی از شهریور ماه نیز گذشته است اما بخش قابل توجهی از سازه به حال خود رها شده و مشخص نیست این گره چه زمانی باز خواهد شد.

کرمان در کنار پروژه های نیمه تمام و کندی که به چالش عمده مردم شهر تبدیل شده با مشکل کمبود شدید پارکینگ نیز مواجه است و این روزها مردم شهر کرمان بار ترافیک سنگین را به عنوان یکی از پدیده های جدید شهر بر روی دوش خود احساس می کنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار