دادستان کرج با اشاره به اینکه تامین انرژی و امور زیربنایی شبکه‌های حمل و نقل در البرز کافی نیست گفت: استان البرز با مشکل اساسی کمبود زمین و آب روبه‌رو است.
کد خبر: ۴۸۹۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶ 04 September 2017
به گزارش تابناک : حاجی‌رضا شاکرمی در همایش سرآمدان اقتصادی بانک، بیمه و بورس که پیش از ظهر امروز در سالن میلاد کرج برگزار شد، با اشاره به بحث قضا و امنیت سرمایه‌گذاری اظهار داشت: زمانی که سکه گران شد در دستگاه قضا گرفتاری بیشتر ایجاد شد و پرونده‌ها 2 برابر شد زیرا خانمها برای دریافت مهریه مراجعه و آقایان برای تقسیط آن به دستگاه قضا مراجعه می‌کردند.

دادستان کرج با بیان اینکه تا وقتی که امنیت سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد، مشکلی وجود ندارد، ادامه داد: اگر 3 قوه در کنار هم باشند و امنیت برای سرمایه‌گذاری ایجاد کنند، تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه عقب‌ماندگی و مشکلات مربوط به جامعه در بحث تولید و ثروت است، بیان کرد: تولید و ثروت  اشتغال ایجاد می‌کند و سبب می‌شود که افراد مرتکب جرم نشوند. 

شاکرمی با بیان اینکه موانعی پیش روی امنیت و سرمایه‌گذاری وجود دارد، اضافه کرد: از جمله این موانع ترجیح اقتصاد دولتی بر آزاد است که باید اقتصاد در دست مردم باشد و رانت درست نشود.

این مسئول با اشاره به اینکه کاهش انگیزه سرمایه‌گذاری و طرفداری از بازرگانی وارداتی از مشکلات دیگر است، عنوان کرد: تا زمانی که دیدگاه مسئولان به سمت اقتصاد دولتی می‌رود اوضاع همینگونه است.

شاکرمی با بیان اینکه دستورالعمل و بوروکراسی وجود دارد که مانع است، افزود: فقدان استراتژی‌های امن جذب سرمایه‌گذاری از مشکلات دیگر است.

دادستان مرکز استان البرز با اشاره به اینکه تامین انرژی و امور زیربنایی شبکه‌های حمل و نقل در البرز کافی نیست، تاکید کرد: استان البرز با مشکل اساسی کمبود زمین و آب روبه‌رو است.

این مسئول با بیان اینکه خود دولتی‌ها یکی از شرکت‌های مهم که رئیس‌جمهور کلنگ زد را متوقف کردند، ادامه داد: به همین منظور کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری با حضور 50 نفر از مسئولان تشکیل شد و با بررسی متوجه شدیم که مشکلی در این امر وجود ندارد و با  دستور قضایی 48 ساعت فرصت دادیم تا کار دوباره راه‌اندازی شود.

شاکرمی با اشاره به عدم ساماندهی مناسب بحث تردد اتباع خارجی به عنوان یکی از مشکلات عنوان کرد: همه باید روی قاچاق حساس باشند و مبارزه با قاچاق وظیفه اصلی دولت بوده و برخوردهای ما تشدید شده است.

وی با بیان اینکه آیین دادرسی مدنی پاسخ‌گوی رسیدگی به "تجار” نیست و قانون مدنی ما قدیمی بوده و باید روی آن فکر شود، اضافه کرد: باید روی بحث داوری تبلیغ بیشتری شود تا مشکلات در آنجا برطرف شده و وارد دستگاه قضا نشود که سبب جلوگیری از اتلاف وقت می‌شود.






منبع : امتدادنیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار