رییس حوزه هنری استان کرمانشاه غفلت متولیان فرهنگی را عامل اصلی وضعیت فرهنگی موجود عنوان کرد.
کد خبر: ۴۸۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳ 04 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،عباس سروری، با بیان طبیعت کار فرهنگی سخت است، گفت: کارهای فرهنگی زمان‌بر است و اگر امروز بر روی آن سرمایه گذاری شود سالها بعد می‌توان نتیجه آن را مشاهده کرد.

وی افزود: علاوه بر زمان‌بر بودن، کار فرهنگی نیاز به پیگیری مستمر دارد و اگر در مقطعی رها شود به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

سروری فرهنگ را زیربنای توسعه هر جامعه دانست و عنوان کرد: رسالت کار فرهنگی سنگین است و در این بین کار اصحاب رسانه سنگین‌تر است و اگر تلنگرهای لازم به موقع از سوی آنها به جامعه زده نشود، خسارت‌های فراوانی به جامعه وارد خواهد شد.

غفلت "متولیان فرهنگی" علت وضع موجود است

این مسئول فرهنگی با اشاره به مشکلات فرهنگی موجود در جامعه، اظهار کرد: متاسفانه غفلت متولیان فرهنگی موجب به وجود آمدن وضع موجود شده است و همه ما غفلت کردیم.

وی با بیان اینکه اوضاع اقتصادی نیز در به وجود آمدن بخشی از مشکلات فرهنگی دخیل است، گفت: اما علت اصلی وضع موجود به غفلت ما مسئولین فرهنگی برمی‌گردد.

سروری تصریح کرد: از طرف دیگر اصحاب رسانه نیز که وظیفه بیدار باش و تلنگر زدن به جامعه را برعهده دارند، آن طور که باید به وظایف خود عمل نکرده اند و ادامه این روند و غفلت مسئولین فرهنگی و اصحاب رسانه می تواند خطرات جبران ناپذیری برای جامعه به دنبال داشته باشد.

تمام اخبار رسانه این شده که "چه کسی خورد" و "چه کسی بُرد"

وی افزود: با نگاهی به اخبار رسانه‌ها، تمام اخبار این شده که چه کسی خورد و چه کسی بُرد و چه برگزار می‌شود و چه برگزار نمی‌شود و این میان کار فرهنگ سازی و آموزش جامعه در رسانه‌ها مغفول مانده و جا دارد اصحاب رسانه به طور جد در این زمینه ورود کرده و رسالت فرهنگ‌سازی خود را انجام دهند.

سروری به گسترش فضای مجازی اشاره کرد و افزود: استفاده نادرست از فضای مجازی موجب شده تا این فضا به دامی گسترده برای جوانان و نوجوانان ما تبدیل شود.

وی افزود: دشمنان نظام و انقلاب بسیار حساب شده وارد این فضا شده اند و برای کوچک و بزرگ این ملت برنامه دارند و بابت آن هزینه می‌کنند. در مقابل ما چقدر برای فرهنگ هزینه می کنیم، اصلا چقدر به مسائل فرهنگی توجه داریم؟

بودجه‌های فرهنگی تنها به پول برق و آب ساختمان می‌رسد

سروری تصریح کرد: کار فرهنگی زمان بر است و اگر تازه بخواهیم از هم اکنون در این حوزه سرمایه گذاری کنیم جواب آن را سالهای آینده خواهیم گرفت و این درحالی است که هم اکنون اعتباراتی که در این زمینه اختصاص می‌یابد خرج پول آب و برق و گاز ساختمان و مجموعه‌های فرهنگی است.

وی افزود: حوزه هنری وظیفه تربیت نسل جدیدی از هنرمندان متعهد را دارد اما با این اعتبارات انجام وظایف به سختی انجام می‌گیرد و نیاز است مسئولین دید بهتری به کارهای فرهنگی پیدا کرده و با شناخت ضرورت اقدامات فرهنگی اعتبارات بیشتری را به بخش فرهنگ اختصاص دهند.

ما هنر "تولید" می‌کنیم و ارشاد "نظارت" می‌کند

سروری در ادامه در خصوص نگاه موجود در زمینه موازی کاری فعالیت‌های حوزه هنری و ارشاد اسلامی، گفت: عمده تفاوت کار ارشاد اسلامی و حوزه هنری این است که حوزه هنری در بحث تولید هنر ورود کرده و ارشاد کار نظارتی و صدور مجوز را برعهده دارد.

وی افزود: به عنوان مثال در حوزه سینما ارشاد اسلامی تنها کار نظارت بر اکران فیلم‌ها را برعهده دارد، اما حوزه هنری اقدام به تولید فیلم می‌کند و در کنار آن نقش اساسی در فرهنگ‌سازی سینما دارد.

سروری تصریح کرد: در سالهای گذشته افراد کمی به سینما می‌رفتند و عمدتا هم جوانان، اما اکنون عامه مردم بصورت خانوادگی سینما می‌روند و این در پی اقداماتی است که درخصوص ارتقاء فرهنگ سینما توسط حوزه هنری صورت گرفته است.

رییس حوزه هنری استان کرمانشاه تاکید کرد: حوزه هنری پایگاه اصیل هنر انقلاب است و تمام تولیدات هنری حوزه با مضامین ارزشی مانند انقلاب، دفاع مقدس و نهاد خانواده تولید می‌شود.

وی با اشاره به تاثیر بیشتر فیلم و سریال نسبت به سایر تولیدات هنری، گفت: اگر بودجه بیشتری داشتیم حتما در این زمینه ورود جدی‌تری پیدا می‌کردیم، اما خوشبختانه تولیدات دیگر حوزه هنری از جمله کتاب، هم اکنون با استقبال خوب مخاطبان همراه است.

سروری افزود: به عنوان مثال کتاب "دا" که مضمون آن در خصوص دفاع مقدس است به دلیل استقبال گسترده مخاطبان بیش از 180 بار تجدید چاپ شده است.

وی تصریح کرد: این میزان استقبال که در خصوص کتابهای دیگر دفاع مقدس نیز تکرار شده نشان می‌دهد مخاطب ما علاقمند به این موضوعات است و اگر در این زمینه فیلم و سریال هم تولید شود تاثیرات بیشتری خواهد داشت، چرا که موضوعات بسیاری برای فیلم‌سازی در این زمینه داریم.

رییس حوزه هنری استان کرمانشاه با بیان اینکه حوزه هنری تمام هنرها را تحت پوشش دارد، گفت: برای ما مهم مضمون و محتوای هنر است و از هر هنری که مفاهیم ارزشی اسلام و انقلاب را در خود داشته باشد، به طور جد حمایت می‌کنیم.

 


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار