رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان عنوان کرد: در دولت یازدهم از 30 واحدسردخانه بالای صفر و با ظرفیت 80 هزار تن در راستای کاهش ضایعات و افزایش کیفی محصول سیب‌زمینی، 3 واحد درجه‌بندی و بسته‌بندی سیب‌زمینی با ظرفیت 46 هزار تن و یک واحد بسته‌بندی میوه با ظرفیت7 هزار تن در سال بهره‌برداری شد.
کد خبر: ۴۸۸۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵ 02 September 2017
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان ازآغاز عملیات اجرایی طرح تولید فرنچ‌فرایز(فرآوری سیب‌زمینی) با ظرفیت 60 هزار تن در سال و سرمایه‌گذاری 700 میلیارد ریال با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی در اراضی روستای خورونده شهرستان رزن خبرداد.

به گزارش ایسنا؛ منصور رضوانی‌جلال با بیان اینکه ارتقای کیفیت نگهداری از برنامه‌های صنایع تبدیلی استان است، اظهار کرد: با توجه به اینکه سیب‌زمینی از محصولات تولیدی عمده کشاورزی استان بوده و ذخیره‌سازی مناسب آن امری ضروری برای بهره‌برداران است، در کنار سردخانه‌های احداث شده نزدیک به 75 باب انبار فنی و نیمه‌فنی در مراکز تولیدی مهم استان ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: همچنین به منظور فراهم کردن شرایط صادراتی این محصول 4 واحد سورت و بسته‌بندی طی دولت تدبیر و امید احداث شده و 2 واحد با قابلیت صادرات با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی در زمینه فرآوری(فرنچ‌فرایز) در حال پیگیری است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان عنوان کرد: در دولت یازدهم از 30 واحد سردخانه بالای صفر و با ظرفیت 80 هزار تن در راستای کاهش ضایعات و افزایش کیفی محصول سیب‌زمینی، 3 واحد درجه‌بندی و بسته‌بندی سیب‌زمینی با ظرفیت 46 هزار تن و یک واحد بسته‌بندی میوه با ظرفیت7 هزار تن در سال بهره‌برداری شد.

وی با اشاره به واردات 2 دستگاه سورت لیزری برای 2 واحد تصفیه و بسته‌بندی کشمش در شهرستان ملایر در راستای افزایش کیفی محصول صادراتی، یادآور شد: با توجه به شرایط رکود حاکم بر برخی واحدهای تولیدی و لزوم اصلاح خطوط تولید در راستای ارتقای کیفیت تولید به منظور صادرات از سال 93 به بعد بیش از 30 واحد در زمینه‌های فرآوری کشمش، تولید شوریجات و ترشیجات(تبدیل خطوط تخمیری به پاستوریزه و تغییر بسته‌بندی) نوسازی و بازسازی شده‌اند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان بیان کرد: از سال 92 تا کنون 120 واحد صنایع تبدیلی کشاورزی با ظرفیت 514 هزار و 654 تن در استان همدان ایجاد شده که این تعداد واحد برای 1113 نفر اشتغالزایی داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار