کد خبر: ۴۸۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۸ 16 June 2015

شهردار تبریز در خصوص راه اندازی شب بازارها گفت: با توجه به ميل بازارها به سمت رشد مدرن و همگام سازي اصناف گوناگون در جهت ارائه خدمات بهتر و رضايتمندي مشتري راهكارها و مدل هاي گوناگوني ابداع و مورد بهره برداري قرارگرفته است.

 دکتر صادق نجفی به راه اندازی شب بازارها در محل های پر تردد از قبیل پارک ها اشاره کرد و افزود : در راستای سیاست های کلی شهرداری در راستای تکریم و رفاه حال شهروندان و نیز با توجه به رشد جمعیت این شهر  راه اندازی شب بازارها در محلات و بصورت منطقه ای  یک امری ضروریست. 

وی به از محاسن اين طرح ميتوان به قابليت آموزش پذيري و فرهنگ سازي كه از ملزمات مديريت شهري است اشاره كرد كه در مدلهاي همسان نيز نتايجي بسيار اثربخش از خود بروز داده اند كه به همين دليل مورد توجه كارشناسان امورشهري، اقتصادي و فرهنگي قرار دارد.که در اینخصوص ممالک اروپایی  الگویی مناسب می باشند.

نجفی ابراز داشت اين طرح از يك رو افزايش رضايتمندي كسبه اي كه خود درگير مشكلات و مخارجي نظير اجاره، اخذ مجوزهاي اصناف، و اماكن و ... را در پي خواهد داشت و از سويي ديگر مبحث زيباسازي عمومي شهر را مورد پوشش قرار خواهد داد. همچنين دستفروشان و وانت بارها نيز طبق آيين نامه به فعاليت خود ادامه ميدهند و مردم عزيز هم ميتوانند از تمركز اينگونه بازارها بهره جويند.

وی در ادامه تاکید کرد : هدف از احداث این  شب بازارها کاهش هزینه‌ها و حجم ترافیک و آلودگی هوا، افزایش درآمدهای پایدار، عرضه مستقیم محصولات با کیفیت مناسب، حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و در نهایت تهیه و خرید آسان مایحتاج ضروری شهروندان دانست.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد : سازمان میادین با ایفای نقش مثبت در تأمین نیازهای روزمره مردم و توسعه مراکزی همچون بازارهای شب با هماهنگی مناطق، می‌توانند زندگی معیشتی شهروندان را بهبود بخشند.

وی در پایان تاکید کرد :با افزایش جمعیت شهر تبریز، پرداختن به تمامی جوانب زندگی شهرنشینی اعم از امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی مورد توجه قرار گرفته است و در این میان مبحث اقتصاد شهری و توسعه آن بدلیل اثر گذاری بر سایر موارد بیش از پیش مورد توجه شهرداری،منطق و سازمان های ذی ربط می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار