یک متخصص پوست و مو معتقد است، مردان به واسطه مشاغلی که دارند با تعریق بیشتر پا، بیشتر با معضل بوی بد پا مواجه هستند.
کد خبر: ۴۸۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳ 27 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،دکتر علی ابراهیمی ، با اشاره به اینکه در فصول گرم سال تعریق پا زیاد می‌شود، گفت: یکی از مسائلی که در این فصول افراد به طور معمول با آن در گیر می‌شوند بوی پا می‌باشد که برای خیلی از افراد زجرآور است.

وی افزود: علت اصلی بوی بد پا نوعی باکتری است که در حالت تعریق پا رشد کرده و رشد آن بوی نامطبوعی را ایجاد می‌کند.

ابراهیمی تعریق بیشتر پا را مساوی با رشد بیشتر این باکتری و در نتیجه تولید بیشتر بوی بد پا دانست و اظهار کرد: افرادی که که کفش‌های بسته می‌پوشند، بیشتر با مشکل بوی بد پا درگیر هستند.

وی افرود: همچنین در ساخت بعضی کفش‌ها موادی به کار می‌رود که کیفیت لازم را ندارد و همین موجب می شود پای افراد بوی بیشتری بدهد.

وی با بیان اینکه کفش هایی که تهویه مناسبی ندارند موجب تولید بیشتر بوی بد پا می‌شوند، گفت: بهتر است افراد از کفش‌های جنس چرم استفاد کنند.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه بوی بد پا هم در مردان و هم در زنان وجود دارد، گفت: در مردان به واسطه شغلی که دارند، این بوی بد شایع‌تر است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: مردان بیشتر با مشاغلی سر و کار دارند که باید کفش بسته بپوشند و همین موجب شده بوی بد پا در مردان شایع‌تر باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بهترین راهکار کاهش بوی بد پا را رعایت بهداشت فردی عنوان کرد و افزود: شست و شوی مرتب پا و جوراب‌ها و استفاده از کفش های استاندارد می‌تواند تا حد زیادی در کاهش بوی بد پا موثر باشد.

ابراهیمی افزود: همچنین پودرهایی در بازار وجود دارد که افراد می توانند برای کاهش بوی بد پا از آن استفاده کنند.

این متخصص پوست و مو همچنین استفاده از کفش های روباز را در این فصل سال برای کاهش بوی بد پا توصیه کرد.

 


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار