نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: کار دست‌اندرکاران کنگره یک‌صدمین سال شهادت شهید رئیسعلی دلواری، ستودنی و ارزشمند است و امید است این اقدام برای سایر استان‌های کشوردر معرفی چهره‌های مجاهد الگو شود.
کد خبر: ۴۸۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲ 15 June 2015

تابناک بوشهر: آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، در نشست با اعضای ستاد کنگره شهید رئیسعلی دلواری با تاکید بر بهره جستن از ماه مبارک رمضان اظهار داشت: درآستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم باید از این ماه پربرکت بهره لازم ببریم.
 
وی با گرامیداشت یکصدمین سال شهادت رئیسعلی دلواری تصریح کرد: ازاینکه مسئولان استان بوشهر در برپایی کنگره شهید رئیسعلی تلاش می‌کنند قدردانی می‌کنم.
 
نماینده مردم استان بوشهردر مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز در تمامی دنیا کشورها به قهرمان ملی خود افتخار می‌کنند گفت: قهرمانان ملی یک کشور سند افتخاری برای آن کشور و نماد مقاومت و پایداری کشور محسوب و به عنوان الگویی موفق مطرح می‌شوند.
 
آیت‌الله حسینی‌بوشهری، با اشاره به اینکه ویژگی‌های شهید رئیسعلی دلواری از مرزها گذشته است خاطرنشان کرد: شجاعت، دلاورمردی، پایمردی، تسلیم ناپذیری، ظلم ستیزی و عزت خواهی از ویژگی‌های شهید رئیسعلی دلواری است که اکنون این ویژگی‌ها از مرزها فراتر رفته است.
 
وی با اشاره به اینکه نام رئیسعلی دلواری سبب افتخار همگان است بیان کرد: نام شهید رئیسعلی دلواری برای همه افتخار است و با وجود شرائطی سخت مبارزاتی در مقابله با استعمار انسان بر خود می‌بالد.
 
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهید رئیسعلی دلواری افتخار کشور است خاطرنشان کرد: رئیسعلی دلواری با کمترین امکانات و شرائطی که برای یک رزمنده باید وجود داشته باشد، شجاعانه در مقابل استعمار ایستادگی کرد و نماد مقاومت و پایمردی و سند افتخار ملت ایران شد.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری، با بیان اینکه رهبران کشورها از روش و مسلک یک قهرمان و شخصیت الگو برداری می‌کنند تصریح کرد: حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) یک انسان کمال یافته‌ای بود که منش، شخصیت، حرکت، پایمردی و روش این شهید بزرگوار توانست در همه جهان ورود کند و ماندگار شود به‌گونه‌ای که گاندی انقلاب خودش درهند را الهام گرفته از روز عاشورا می‌داند.
 
وی با بیان اینکه کار دست‌اندرکاران کنگره یک‌صدمین سال شهادت شهید رئیسعلی ستودنی است گفت: کار دست اندرکاران کنگره یک‌صدمین سال شهادت شهید رئیسعلی دلواری، ستودنی و ارزشمند است و امید است این اقدام برای سایر استان‌های کشوردر معرفی چهره‌های مجاهد الگو شود.  
 
وی با بیان اینکه الگوها و چهره‌های هشت سال دفاع مقدس به عنوان سند افتخار ملی، اسلامی و دینی ماست خاطر نشان کردکرد: در دوران دفاع مقدس الگو و چهره‌هایی داشته‌ایم که گاهی در لابه لای رسانه‌ها و از زبان بزرگان مطرح می‌شود که همیشه بعنوان سندهای افتخار ملی و دینی ما هستند .
 
نماینده مردم استان بوشهردر مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی از مبارزان و قهرمانان ارتباطی با دین ندارند و تنها از روی غیرت و احساس وظیفه دراین راه حرکت می‌کنند عنوان کرد: شخصیتی مثل شهید رئیسعلی دلواری وقتی انسان به تاریخ نگاه می‌کند متوجه می‌شود جای جای حرکت این شهید با نگاه عالمان و بزرگان دینی همراه بوده به‌گونه‌ای که یک انسان رساله‌ای است.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه شهید رئیسعلی دلواری بر مبنای فتوا و مرجعیت دینی حرکت خود را آغاز کرد افزود: این مبارز استعمار ستیز و دشمن ستیز برنامه‌ مبارزاتی خود را بر اساس فتوای علمای دینی تنظیم کرد و تا مرز شهادت پیش رفت.
 
وی رئیسعلی دلواری را افتخاری برای تنگستان، استان بوشهر و کشور دانست و بیان کرد: نام، شخصیت و مبارزه این شهید از مرزها فراتر رفته که سبب افتخار ایران کشور است.
 
نماینده مردم استان بوشهردر مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه تیم مذاکره کننده هسته‌ای در میدان مبارزه با قدرت‌های بزرگ حضور دارد گفت: تیم مذاکره کننده‌ هسته‌ای ایران در میدان مبارزه دیگری حضور دارد و درمقابل قدرت‌های بزرگ جهانی یک نوع رزم و مبارزه می‌کند.
 
آیت‌الله حسینی‌بوشهری افزود: هر چند دراین میدان مبارزه گلوله‌ای شلیک نمی‌شود و یا توپ و تانکی وجود ندارد اما قدرت منطق، قدرت بیان و حقانیت ملت رشید ایران در جایگاهی است که با الگوگیری از شخصیت‌هایی همچون رئیسعلی دلواری نه تنها تسلیم دشمن نمی‌شوند بلکه در برابر زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌های دشمنان و ابرقدرت‌ها ایستاده‌اند ومقاومت می‌کنند تا حقانیت ایران اسلامی نشان دهند.
 
وی تاکید کرد: رزمندگان اسلام اعم از سپاه پاسداران، بسجیان، ارتشیان و سایر رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس با الهام بخشی از علمای دین و حماسه‌آفرینی حتی یک وجب از خاک مقدس کشور را در اختیار دشمن قرار ندادند.
 
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امروز نیز اگر ملت و دولت یکپارچه و مسئولان با همدلی و همزبانی که در شعار رهبر معظم انقلاب اسلامی نام‌گذاری شد از حق مسلم خود در حال دفاع هستند ناشی از الهام بخشی از حرکت و رهنمودهای رهبری است که فضا را برای استقامت و پایداری ملت فراهم می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار