مدیرکل بحران استانداری فارس نیز با اشاره به پیش‌بینی بارندگی در روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه می گوید: همه شهرها به ویژه شهرهای جنوبی در آماده‌باش قرار دارند.
کد خبر: ۴۷۸۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲ 15 August 2017
تابناک فارس به نقل از افسانه:«حسن فیاض پور»  با اشاره به پیش‌بینی بارندگی روزهای اخیر در استان فارس اظهار می کند: بارندگی در تابستان با شدت زیاد و در زمان کم صورت می‌گیرد و زمین فرصت جذب آب را ندارد به همین دلیل به تمامی شهرها هشدار داده شده و شهرهای جنوبی نیز در آماده‌باش قرار گرفتند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در خصوص این بارش ها چنین می گوید: لازم است به کشاورزان و باغداران برای رعایت حداکثر نکات ایمنی اطلاع رسانی مناسب شود.

فیاض‌پور خطاب به فرمانداران شهرستان ها و دیگر دستگاه های مرتبط در ستادهای بحران می افزاید: خودداری دامداران و عشایر از اطراق و چرای دام در بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها و سایر اقدامات لازم برای افزایش آمادگی مقابله با حوادث احتمالی در نظر گرفته شود.

**احتمال طغیان در رودخانه ها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه در بارندگی آخر این هفته احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی و دائمی وجود دارد، می گوید: به مردم توصیه می‌شود از نزدیک شدن و اطراق در نزدیکی رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

او درباره شهرهای جنوبی که در سیل سال 95 آسیب جدی دیده بودند، نیز می گوید: با توجه به اینکه پس از سیل بهمن 95 بارندگی‌های دیگری نیز رخ داده اقدامات ایمنی و موقتی توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط پروژه‌های آسیب دیده انجام شده تا در صورت بروز سیل مجدد مشکلی ایجاد نشود.

فیاض‌پور با بیان اینکه اعتبارات بازسازی این پروژه‌ها ابلاغ شده اما هنوز تخصیص نیافته است، تاکید می کند: برای بازسازی کل تاسیسات زیربنایی استان 90 میلیارد تومان در بخش مسکن و 200 میلیون تومان اعتبار لحاظ شده است. وی اضافه می کند: در بخش مسکن دستورالعمل پرداخت به بانک‌ها ابلاغ شده اما در زیرساخت‌ها و تاسیسات منتظر تخصیص بودجه هستیم.

رعایت موارد و نکات اعلام شده از آسیب جانی کاسته و تلفات دام دامداران را کاهش می دهد، اگرچه وقوع پدیده های غیر مترقبه خسارت های مالی را در پی خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار