فرماندار شهرستان کازرون بابیان اینکه هیچ‌گونه مکاتبه‌ای در بحث ارتقاء یافتن بخش چنار شاهیجان در فرمانداری صورت نگرفته است، گفت: باکسانی که با به راه انداختن تجمعات غیرقانونی مردم را به کف خیابان کشاندند برخورد قانونی خواهیم داشت.
کد خبر: ۴۷۶۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 11 August 2017
تابناک فار س به نقل از خبرگزاری فارس: سید کمال علوی در حاشیه آیین تجلیل از خبرنگاران این شهرستان از برخی پایگاه‌های خبری رسمی و غیررسمی و هم‌چنین برخی مطبوعات این شهرستان که اخلاق را در پوشش خبری مسائل اخیر مبنی بر ارتقاء یافتن یکی از بخش‌ها رعایت نکردند گلایه کرد و بیان داشت: برخی افراد معلوم‌الحال با انتشار اخبار کذب در فضای مجازی و حتی متأسفانه در بعضی رسانه‌های رسمی باعث فراخوانی عده‌ای‌ افراد بی‌گناه به کف خیابان و ایجاد تجمعات غیرقانونی شده و به تشویش اذهان عمومی پرداختند.

علوی به اتهام‌زنی برخی افراد در تجمعات غیرقانونی روز سه‌شنبه هفدهم مردادماه به شخص فرماندار مبنی بااینکه فرماندار کازرون اقدام به مکاتبه جدایی بخش چنارشاهیجان کرده اشاره داشت و گفت: در بحث ارتقاء یافتن بخش چنارشاهیجان تا این لحظه هیچ‌گونه مکاتبه‌ای از سوی فرمانداری این شهرستان به هیچ مقامی انجام نگرفته و این دروغ‌ و کذب محض از سوی برخی افراد صورت گرفته که شناسایی‌ شده‌اند و با آنان به‌زودی برخورد قانونی خواهد شد.

وی بابیان اینکه ارتقاء یافتن هر بخش و دهستانی خواسته مردمی بوده و پیگیری آن به عهده نماینده هر شهرستانی است، تصریح کرد: شهرستان شدن بخش چنارشاهیجان از زمان نمایندگی آقای باقری‌نژاد و هم‌چنین نمایندگان پیشین مورد بحث و پیگیری بوده است.

رئیس شورای تأمین شهرستان کازرون ادامه داد: چنانچه قرار باشد ارتقای بخش چنارشاهیجان به شهرستان شدن اتفاق بیفتد، مناطق امامزاده سید حسین (ع) و مجموعه آثار تاریخی بیشاپور به عنوان جزو لاینفک از شهر کازرون در بخش مرکزی خواهد ماند.

علوی گفت: انتزاع و یا الحاق منطقه دشت برم یک خواسته عمومی مردم است و دولت هم بر مبنای رفاه حال مردم و توسعه‌یافتگی منطقه‌ای‌ تصمیماتی اتخاذ می‌کند.

فرماندار کازرون در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ارتقای فرمانداری این شهرستان به فرمانداری ویژه اشاره کرد و گفت: این شهرستان از پنج شاخصه ارتقاء به فرمانداری ویژه ازجمله جمعیت، قدمت تاریخی، فاصله تا مرکز استان، وسعت و جمعیت مرکز شهرستان فقط سه شاخصه قدمت، جمعیت شهرستان و فاصله تا مرکز استان را داراست و دو شاخصه دیگر را ندارد که در حال چانه‌زنی هستیم تا شاخصه چهارمی ازجمله جمعیت مرکز شهرستان با الحاق دو دهستان به مرکز شهر کازرون را فراهم کرده و این ارتقاء صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه تمام مسئولان این شهرستان مطابق با قوانین و مقررات جاری کشور تلاش خود را برای ارتقاء یا تبدیل فرمانداری شهرستان کازرون به فرمانداری ویژه انجام داده و خواهند داد، افزود: در بحث فرمانداری ویژه باید جمعیت مرکز این شهرستان حداقل به میزان 125 هزار نفر باشد که در حال حاضر 96 هزار نفر هست که با الحاق دهستان‌های دریس و بلیان می‌توان به این شاخصه جمعیتی رسید.

نماینده عالی دولت در کازرون همچنین اظهار داشت: باوجوداینکه امروزه 70 درصد از جامعه به فضای مجازی کوچ کرده‌اند اما صحت و سلامت یک خبر را از خبرگزاری و مطبوعات و رسانه‌های معتبر جستجو می‌کنند که این نشان از مقدس بودن جایگاه خبر و خبرنگاری است.

وی در پایان از رسانه‌های رسمی و معتبر این شهرستان خواست منصفانه حقوق و مطالبات مردم را دنبال کنند و به افرادی که در پی برهم زدن امنیت مردم هستند فرصت ندهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار