معاون وزیر جهاد کشاورزی:
تابناک: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما از ورود بخش خصوصی در عرصه کشاورزی حمایت کرده و علاقه مند هستیم از ظرفیت این بخش کمک بگیریم.
کد خبر: ۴۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸ 20 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، عباس کشاورز شامگاه سه شنبه در آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه تکنولوژی کشاورزی اظهار داشت: دولت به کیفیت خدمات و محصولات کشاورزی اهمیت می‌دهد و از همین رو نگران این مسئله است از هیمن رو سعی داریم با ارائه تسهیلات به پیشرفت کشاورزی کمک کنیم. دولت تصمیم ندارد بخش خصوصی در زمینه کشاورزی محدود کند و از ورود بخش‌های خصوصی در این عرصه استقبال می کند.

وی با بیان اینکه بذر ، سموم و کود در رأس نهاد‌های کشاورزی هستند، گفت: برای تولید هر کدام از این رأس‌ها نیازمند تکنولوژی خاصی هستیم که با وجود خاص نبودن این تکنولوژی در اختیار تعداد کمی از کشورها است.

وی ادامه داد: امنیت غذایی و کشاورزی کشور به این سه رأس بستگی دارد. هر کدام از بذر، کود و سموم دارای ویژگی‌ای خاصی هستند و از همین رو خیلی از کشور ها مثل هند توانستند گرسنگی موجود کشورشان را با توجه به این 3 چیز از بین ببرند.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: وضعیت کشاورزی ایران در بخش سموم قابل قبول نبوده و به خاطر تحریم‌ها با مشکلاتی رو به رو هستیم. البته ظرفیت مناسبی در بخش استفاده از بیولوژیک وجود دارد که می تواند تأثیر به سزایی در کشور داشته باشد.

وی تصریح کرد: داشتن کارت سبز نشان از کیفیت بوده و مذاکره دولت با بخش خصوصی به شرط همراه داشتن این مسئله است.

انتهای پیام/

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :