مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: از ابتدای امسال تا اول مردادماه امسال 230 هکتار از عرصه های منابع طبیعی در این استان در آتش سوختند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، 85 درصد کاهش را نشان می دهد.
کد خبر: ۴۷۵۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱ 09 August 2017
به گزارش تابناک فارس:مهرزاد بوستانی در جلسه شورای هماهنگی این اداره کل افزود: پارسال در مدت مشابه افزون بر یک هزار و 800 هکتار از منابع طبیعی استان دچار آتش سوزی شد.
 
وی اظهار کرد: کاهش 85 درصدی گستره آتش سوزی منابع طبیعی در استان فارس در سال جاری نشان دهنده افزایش اثربخشی اقدامات و عملیات گسترده نیروهای عملیاتی در این مجموعه است.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: مهمترین علت کاهش سطح آتش سوزی در عرصه های ملی این استان، شناسایی نقاط بحرانی حریق ،انجام اقدامات کنترلی و تدابیر جدی ،حضور به موقع و سریع نیروها در خاموش کردن آتش درعرصه های جنگلی و جلوگیری از بروز خسارت بیشتر بوده است.
 
وی اظهار کرد: کاهش قابل توجه میزان آتش سوزی در استان فارس به دنبال همکاری و تعامل گروه ها و تشکل های مردمی و ارتباط با سایر دستگاه های کشوری و لشکری محقق شده است و امیدواریم که این روند همچنان ادامه داشته باشد.
 
بوستانی در ادامه درباره اقدام های صورت گرفته در راستای مقابله با تصرف کنندگان عرصه های ملی گفت: تاکنون در 90 درصد از آرای صادره در محاکم قضایی رای به نفع منابع طبیعی ودولت صادر شده است.
 
وی ادامه داد: این احکام در راستای خلع ید ، عملیات رفع تصرف و پیشگیری از تصرفات غیرقانونی در عرصه های منابع طبیعی صادر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار