رضا پورفلاح با اشاره به برگزاري چهارمين جشنواره مرغوب ترين انجير ايران در گلوگاه هدف از برگزاري اين جشنواره را شناساندن انجير گلوگاه بعنوان برند مرغوبترين انجير ايران، جذب سرمايه گذار، فراهم کردن اشتغال مناسب براي جوانان، شناساندن ظرفيتهاي گردشگري اين شهرستان و ايجاد اشتغال پايدار عنوان کرد.
کد خبر: ۴۷۴۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹ 07 August 2017
به گزارش تابناک : وي افزود: اين جشنواره به مدت 5 روز از 19 تا 23 مرداد در سالن ورزشي شهيد چمران جنب اداره آموزش و پرورش گلوگاه برگزار مي شود.

اين مسئول با بيان اينکه گلوگاه مهد انجير سبز مرغوب در کشور است، يادآور شد: بايد تلاش شود تا اين برند به درستي به مردم استان و کشور شناسانده شود.

پورفلاح در ادامه با اشاره به اينکه در حال حاضر 150هکتار از باغات شهرستان به کشت انجير اختصاص يافته است، بيان داشت: باتوجه به سازگار بودن اين درخت در مناطق و اقليم مختلف، تلاش داريم تا اين ميوه ارگانيک در سراسر استان و کشور کشت شود.

وي گفت: افتتاحيه اين جشنواره ساعت 18 عصر 19 مرداد با حضور استاندار مازندران، نماينده مردم شرق مازندران در مجلس شوراي اسلامي و مسئولان کشوري، استاني و شهرستاني در سالن شهيد چمران گلوگاه برگزار مي شود.

مدير جهاد کشاورزي گلوگاه ادامه داد: انجير از جمله ميوه هاي ارگانيک است که در کشت آن از هيچ نوع سمي استفاده نشده است و داراي خواص دارويي فراوان است.

پورفلاح، با اشاره به برپايي غرفه هاي مختلف موادغذايي و صنايع دستي در حاشيه اين جشنواره گفت: 40 غرفه شامل انواع انجير سبز که به صورت تازه خوري مصرف مي شود، فرآورده هاي انجير همچون مرباي انجير و شيره انجير، صنايع تبديلي و تکميلي انجير، غرفه مخصوص خبرنگاران  و صنايع دستي و ميراث فرهنگي از جمله مهمترين اين غرفه ها است.




منبع : مازن آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار