استاندار همدان با اشاره به اینکه به فامنین ظلم شده است، گفت: شرکت شستا برای راه‌اندازی و سرمایه‌گذاری در منطقه اقتصادی جهان‌آباد اعلام آمادگی کرده است.
کد خبر: ۴۷۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵ 14 June 2015

استاندار همدان با اشاره به اینکه به فامنین ظلم شده است، گفت: شرکت شستا برای راه‌اندازی و سرمایه‌گذاری در منطقه اقتصادی جهان‌آباد اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش فارس ، محمدناصر نیکبخت در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ویژه شهرستان فامنین اظهار داشت: توسعه متوازن در کشور از نکات مورد توجه دولت است و در همین راستا توجه به توسعه همه نقاط استان نیز مدنظر است.

وی با اشاره به اینکه نجات اقتصاد از شعارهای اصلی دولت است، بیان کرد: نجات اقتصاد تنها با توجه به بخش خصوصی، تولید و صنعت انجام می‌شود.

استاندار همدان با بیان اینکه شهرستان فامنین ورودی مناسبی ندارد، خاطرنشان کرد: ورودی این شهرستان که در مسیر همدان به تهران قرار دارد در شأن استان گردشگری همدان نیست و باید به این مشکل رسیدگی شود.

وی با تاکید بر اینکه پروژه‌های بزرگی در شهرستان فامنین وجود دارد، عنوان کرد: در بحث منطقه اقتصادی جهان‌آباد به فامنین ظلم شده است.

نیکبخت افزود: شرکت شستا برای راه‌اندازی و سرمایه‌گذاری در منطقه اقتصادی جهان‌آباد اعلام آمادگی کرده و این مهم را پیگیری می‌کنیم.

وی خواستار توجه بیشتر دستگاه‌های اجرایی به پروژه‌های شهرستان فامنین شد و تاکید کرد: پروژه‌هایی که در شهرستان فامنین کلید خورده و در دست انجام است باید هر چه زودتر به نتیجه و بهره‌برداری برسد.

نیکبخت خاطرنشان کرد: اگر پروژه‌های پتروشیمی، فولاد و منطقه ویژه اقتصادی در فامنین انجام شود مشکل اشتغال فامنین حل خواهد شد.

وی با اشاره به گاوداری مدرن و صنعتی در روستای قزل‌آباد گفت: این گاوداری با ظرفیت 3 هزار رأس در غرب کشور بی‌نظیر است و تاکنون به طور مستقیم زمینه اشتغال 50 نفر را فراهم کرده است.

استاندار همدان با بیان اینکه عملیات اجرایی مرغداری 100 هزار قطعهای در فامنین آغاز می‌شود، عنوان کرد: این پروژه از مهمترین پروژههای شهرستان به شمار می‌رود و در استان نیز قابل توجه است.

وی در خصوص وضعیت پتروشیمی فامنین گفت: این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان بود و با وجود قرارداد، زمین و امکانات؛ سرمایه‌گذار تاکنون کاری نکرده و اتفاقی نیفتاده است.

نیکبخت افزود: شنیده می‌شود که سرمایه‌گذار پروژه پتروشیمی این پروژه را به کسی واگذار کرده و اگر این مهم حقیقت داشته باشد قرارداد پتروشیمی با سرمایه‌گذار را فسخ می‌کنم.

وی عدم استقرار برخی ادارات در شهرستان را موضوع مهمی دانست و خواستار راه‌اندازی همه ادارات در فامنین شد.

استاندار همدان با تاکید بر سرعت در انجام پروژه ساختمان فرمانداری فامنین، اظهار کرد: سایت اداری شهرستان نیز در محل خوبی قرار گرفته است.

وی شهرستان فامنین را مستعد رشد و جهش دانست و بیان کرد: برای انجام پروژه‌های شهرستان فامنین و تسریع در روند انجام آنها 10 میلیارد و 550 میلیون تومان اعتبار برای فامنین در نظر گرفته شد.

نیکبخت با اشاره به اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در استان گفت: تاکنون در 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستم آبیاری تحت فشار انجام شده و این آمار خوبی است.

وی در خصوص راه آهن نیز تنها مشکل را نبود ریل عنوان کرد و گفت: بحث فاصله ایستگاه با فامنین نیز بررسی شود.

استاندار همدان با بیان اینکه شهرداری فامنین فقیر است و بودجه مناسبی را در اختیار ندارد از دستگاه‌های دولتی خواست تا عوارض سالیانه را به موقع پرداخت کنند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار