رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات هرمزگان از اعزام کاروان ۱۰ نفره نیروهای کار این استان برای مشارکت در بازسازی اماکن متبرکه به کشور عراق خبرداد وگفت: شش نفر از این افراد در پروژه توسعه حرم امامزاده سیدمحمد(ع) مشغول به کار می شوند.
کد خبر: ۴۷۳۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲ 05 August 2017

به گزارش تابناک : سید کاظم موسوی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان هرمزگان عنوان کرد: تا کنون 85 نفر داوطلب متبرع در تخصص های مختلف ساختمانی و فنی  از قبیل بنا، آرماتوربند، قالب بند، سنگ کار، سنگ بر، سیمان کار، کاشیکار، لوله کش، سیم کش، جوشکار، نقاش، آشپز و کارگر ساده از استان هرمزگان برای شرکت در پروژه های بازسازی اماکن متبرکه کشور عراق ثبت نام کرده اند.

 

وی با بیان اینکه نخستین گروه از این افراد در قالب کاروانی 10 نفره ظهر امروز شنبه(14 مرداد) از بندرعباس عازم عراق شدند، افزود: از این تعداد شش نفر به شهر بلد جهت شرکت در پروژه توسعه حرم امامزاده سیدمحمد(ع) و چهار نفر نیز به کربلا برای مشارکت در ساخت صحن عقیله بنی هاشم(س) عزیمت کردند.

 

موسوی با ذکر این نکته که این افراد به مدت 30 روز در کشور عراق خواهند بود، اذعان کرد: افراد این کاروان در طول مدت یک ماه حضور در عراق، 27 روز را در پروژه ها مشغول کار خواهند بود و سه روز پایانی نیز به زیارت عتبات عالیات در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا مشرف می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه سایر افرادی که برای شرکت در پروژه های عتبات عالیات نام نویسی کرده اند نیز در قالب کاروان های 10 نفره به عراق اعزام خواهند شد، یادآورشد: علاقه مندان برای شرکت در اجرای پروژه های اماکن متبرکه می توانند به دفاتر ستادبازسازی عتبات عالیات در شهرستان محل سکونت خود مراجعه و ثبت نام کنند.

 

همایش تجلیل از مقام شامخ امامزاده واجب التعظیم حضرت سید محمد بن علی الهادی(ع) با حضور تولیت حرم و قرائت پیام یکی از مراجع عظام تقلید دوشنبه 16مرداد ماه از ۸ تا ۱۲ در حسینیه امامزاده سید مظفر(ع) بندرعباس برگزار می شود.

 

مرقد سید محمد در شهر بلد از توابع استان صلاح الدین در ۸۵ کیلومتری شمال بغداد است و امروز یکی از زیارتگاه های شیعیان است.

 

از تاریخ بنای اولیه امامزاده، اطلاع دقیقی در دست نیست، جز این که در خلال تعمیراتی که در سال های ۱۳۷۹ -۱۳۸۴ ق. در این آستانه انجام گرفته چنین برمی آید که عمارت اوّل این آستانه متعلّق به قرن چهارم است که توسط عضدالدوله دیلمی انجام گرفته است. پس از آن در قرن دهم هجری، عمارت دوم، توسط شاه اسماعیل صفوی، پس از فتح بغداد انجام گرفت.

 

بر کتیبه ای بر ضریح نوشته شده است: این مرقد سید جلیل ابوجعفر محمد فرزند امام هادی است که فردی عظیم الشأن است و شیعیان را این گمان  بود که او پس از امام هادی به امامت خواهد رسید و چون درگذشت، امام هادی(ع) بر امامت حسن عسکری(ع) اشاره فرمود. هنگامی که امام هادی(ع) از مدینه به سامرا می رفت، سید محمد کودکی بیش نبود و بعدها چون به بلوغ رسید راهی سامرا شد و چندی در سامرا بود تا آنکه تصمیم گرفت به مدینه برگردد و چون نُه فرسنگ از سامرا دور شد و به روستای بلد رسید در همین جا بیمار شده و درگذشت.

 

کرامات زیادی از سید محمد دیده شده است. میرزا حسین نوری در النجم الثاقب می نویسد :سید محمد، صاحب کرامات متواتر است. حتّی نزد اهل سنت هم معروف است. مردم عراق و حتی اعراب بادیه نشین نیز می ترسند به نام او سوگند یاد کنند. اگر آنها را به برداشتن مالی متهم کنند، آن را برمی گردانند، ولی به سید محمد قسم نمی خورند.

 

 

 

 




منبع : شبستان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار