انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل به مناسبت 24 خرداد
متاسفانه هنوز در بخش های قابل توجهی از دستگاههای دولتی پاشنه امور بر مدار تفکرات دولت قبلی می چرخد ... و آموزش و پرورش استان نیز مانند برخی دستگاهها از انسجام لازم مدیریتی در راستای خواست مردم و فرهنگیان برخوردار نیست
کد خبر: ۴۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۶ 14 June 2015

انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل به مناسبت دومین سالگشت استقرار دولت تدبیر و امید بیانیه ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: 

«خرداد، ماهی پر از حادثه های مهم تاریخی است. ماهی که با دوم و سوم خردادش که یادآور شادی و احساس غرور ملت است شروع و با چهارده و و پانزدهم خردادش که یادآور روزهای به یادماندنی در تاریخ کشورمان است به نیمه می رسد و به روزهایی همچون 22 خرداد بر می خورد که یادآور یک انتخابات کم نظیر و در عین حال پرحاشیه همراه با حوادث تلخ و شیرین است . انتخاباتی که ماهها و بلکه چندین سال فضای سیاسی کشور را تحت تاثیر خود قرار داد.

و در نهایت این ماه 24 خرداد را در تقویم خود جای می دهد که یادآور یک انتخابات مهم از جنس"حماسه" می باشد. و امروز در دومین سالگشت این حماسه عظیم ملت قرار داریم روزی که در آن ملت بزرگ ایران با غلبه بر ناامیدی ها ، تصمیم قاطع بر سرنوشت خود گرفت و علی رغم تلاش انحصارطلبان و اقتدارگرایان برای مهندسی انتخابات ، با درایت و رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری و تاکید تاریخی ایشان بر جنبه "حق الناس" بودن انتخابات و با تدبیر بزرگانی چون آیت ا... هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی و هم چنین ایثار و از خود گذشتگی شخصیتی چون دکتر عارف ، شعار "عقلانیت و اعتدال" و "تدبیر و امید" مورد اعتماد ملت واقع شده و دکتر حسن روحانی سکان مدیریت اجرایی کشور را در دست گرفت.

برای درک اهمیت و ضرورت این تصمیم تاریخی ملت کافی است تصور کنیم اگر چنین نمی شد و سیاست های تقابل با دنیا ، تصمیمات احساسی و پوپولیستی و قانون گریزی و خردستیزی تداوم پیدا می کرد چه سرنوشتی در انتظار این کشور بود!

فلذا انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل ضمن اعلام حمایت قاطع از سیاست های مدبرانه دولت در حوزه های مختلف به ویژه حوزه ی روابط بین الملل و با تاکید بر اینکه "روحانی تنها نیست" و در عین حال با اعتقاد بر اینکه انتقاد سازنده و دلسوزانه و آسیب شناسی واقع بینانه همواره عامل دوام و قوام دولت می گردد مواردی را متذکر می شود امید است مورد عنایت متولیان محترم امر قرار گیرد:

1- با گذشت زمان و روشن شدن برخی از مسائل از جمله پرونده های کلان مفاسد اقتصادی و اختلاس های میلیاردی که با بازداشت و زندانی شدن دو تن از معاونان ارشد رئیس جمهور سابق نمود بارزتری یافت متوجه می شویم که دولت یازدهم وارث چه ویرانه های اقتصادی و مدیریتی است.

در این راستا ضمن اعلام حمایت از تلاش های دولت برای افشای فسادها و تقدیر از اقدام قوه قضائیه در برخورد با مجرمان ، انتظار می رود از یک طرف دستگاه محترم قضائی به منظور نشان دادن قاطعیت نظام در مبارزه با فساد مالی و اقتصادی و جلب اعتماد مردم ، برخوردهای قانونی و قاطعانه خود را به دور از جنجال های سیاسی و جناحی و در زمان ارتکاب جرم ، تداوم بخشد تا مدیران خاطی احساس حاشیه امن برای خود نکنند و از طرف دیگر دولت محترم با هماهنگی قوه مقننه ، با نظارت مستمر و دقیق و شفاف سازی قوانین ، زمینه های بروز فسادهای مالی و اداری را از بین برده یا به حداقل ممکن برسانند.

2 – در حالیکه مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و هدایت مستقیم رئیس جمهور محترم و مدیریت بی نظیر وزیر امور خارجه محبوب ملت، گامهای نهایی خود را برای رسیدن به نتیجه طی می کند و تیم مذاکره کننده با "شجاعت و تدبیر و عقلانیت "و حساسیت و احتیاط وصف ناپذیر از منافع ملی در مقابل زیاده خواهی های قدرت های جهانی دفاع می کنند عده ای به اصطلاح "دلواپس" که منافع حزبی و جناحی خود را در تداوم تحریم ها می بینند و احساس می کنند با رفع تحریم های ظالمانه ، دکان کاسبی آنها بسته خواهد شد ناجوانمردانه رزمندگان عرصه دیپلماسی را مورد هجمه سنگین قرار می دهند فلذا ما به این جریان که با هیاهو و غوغاسالاری و استفاده از ابزار قدرت سعی در سرکوب خواسته های عمومی دارند توصیه می کنیم با احترام گذاشتن به قانون و خواست عمومی ملت ، خود را بخشی از ملت بدانند نه قیم ملت و در عمل پایبندی خود را به تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر همدلی و همزبانی دولت و ملت نشان دهند.

3- در ارتباط با مدیریت استان ، ضمن تقدیر از تلاش های بی وقفه استاندار محترم در راستای ایجاد زیرساخت های توسعه ی اقتصادی استان و هم چنین تقدیر از انتصابات صورت گرفته دربرخی حوزه های مدیریتی که اغلب از معتقدان به برنامه های دولت و گفتمان اعتدال و اصلاحات می باشد در عین حال متاسفانه مجموعه مدیریتی استان در بخش های مختلف از یک انسجام و همگرائی لازم که در راستای سیاست های دولت و انتظار مردم باشدبرخوردار نیست و هنوز در بخش های قابل توجهی از دستگاههای دولتی پاشنه امور بر مدار تفکرات دولت قبلی می چرخد و مدیران دستگاههای مذکور گرچه شاید با دولت تدبیر و امید به ظاهر همزبان باشند ولی قطعا همدل نیستند و طرفداران اصیل و همدل دولت که برای استقرار این دولت خون دل ها خورده اند در بدنه اجرائی این دستگاهها در گوشه نشینی و انزوا به سر برده و تماشاگر جولان و میدان داری سینه چاکان جناح مقابل دولت هستند.

لذا از مدیریت عالی استان انتظار می رود یک بازنگری جدی در تیم مدیریتی خود و دستگاههای مختلف اجرائی انجام داده و تحولات لازم در راستای همدلی و همراهی دستگاهها با جریان کلی دولت جهت ایجاد نشاط و شادابی در فضای مدیریتی استان صورت گیرد.

4- در موضوع کلان آموزش پرورش و خواسته های صنفی معلمان با توجه به اینکه انجمن اسلامی معلمان در بیانیه های قبلی به طور مفصل در این مورد اعلام موضع نموده است نیاز به تکرار نمی بینیم و صرفا به این بسنده می کنیم جامعه ی معلمان کشور که اتفاقا بیشترین نقش را در استقرار دولت یازدهم ایفا کرده اند همچنان منتظر اقدامات عملی مسئولان در رفع مشکلات معیشتی این قشر زحمت کش و فرهیخته و تحقق خواسته های بحق آنان هستند.

5- در ارتباط با دستگاه تعلیم و تربیت استان علی رغم اینکه این تشکل تاکنون تمامی سعی و تلاش خود را به کار برده است که مسائل و مشکلات موجود را در ملاقات های مختلف با مسئولان و متولیان محترم امر مطرح نماید تا ضرورتی به اعلام موضع عمومی نباشد اما متاسفانه تاکنون نتیجه ای قابل توجه حاصل نشده است و به ناچار مواردی را علی رغم میل خود و صرفا در راستای ایفای وظیفه تشکیلاتی و از سر دلسوزی لازم به تذکر می دانیم :

آموزش و پرورش استان نیز مانند برخی دستگاهها از انسجام لازم مدیریتی در راستای خواست مردم و فرهنگیان برخوردار نیست و نشاط و شادابی و چالاکی مورد انتظار مشاهده نمی شود و به لحاظ تغییر و تحولات اداری هنوز بخش عمده ای از پست های کلیدی این دستگاه عظیم دولتی در تصدی جریان منتقد دولت می باشد و در انتصابات جدید نیز متاسفانه فشارهای پیدا و پنهان صاحبان قدرت و افراد ذی نفوذ جریان منتقد دولت و یا لابی های محفلی و باندی تاثیرگذاری بیشتری داشته است و در این بین طرفداران حقیقی و شناسنامه دار دولت تدبیر و امید ، مورد بی مهری شدید قرار گرفته و در کنج انزوا و گوشه نشینی تماشاگر صحنه اند.

و نتیجه این امر عدم تحرک و نشاط لازم مدیریتی در راستای بهبود وضعیت تعلیم و تربیت استان بوده است که نمونه بارز آن نزول رتبه و جایگاه استان در کشور در شاخص های مختلف در مقایسه با سال های قبل می باشد و با تاسف مضاعف مجموعه تدابیر و عقلانیت اداری که در این باب اعمال می شود نیز چشم انداز مثبت و روشنی را به تصویر نمی کشد که البته امیدواریم چنین نباشد! و این زنگ خطری است که باید مورد عنایت و توجه جدی قرار گیرد فلذا ضمن احترام و آرزوی توفیق برای مدیریت این دستگاه عظیم و موثر دولتی ، از متولیان محترم امر انتظار جدی داریم نسبت به این امر عنایت و توجه ویژه داشته و رسیدگی به بهبود وضعیت تعلیم و تربیت استان را در راستای همدلی و همراهی با جریان کلی دولت و انتظارات مردم و فرهنگیان ، جزء اولویت های اصلی برنامه کاری خود قرار دهند.

6 – با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ، انتظار می رود دستگاههای اجرائی و نظارت مسئول در این امر ، زمینه یک انتخابات آزاد با مشارکت تمامی سلایق و جریانات قانونی و حضور حداکثری مردم را فراهم نمایند تا انشاا... شاهد برگزاری یک انتخابات پرشور و شکل گیری یک مجلس کارآمد و توانمند در راستای خواست اکثریت ملت باشیم و انجمن اسلامی معلمان نیز تمام ظرفیت های خود در راستای شکل گیری یک مجلس همسو و همراه با خواست ملت را به کار خواهد بست.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مهناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
انتخابات حماسه بود درست اما نتیجه ان حداقل برای استان ما مدیرانی مثل اقای خدابخش است که در بی حوصلگی دوران بازنشستگی فقط به گفتار درمانی و وعده های شیرین می پردازد اردبیل به استاندارشدن مدیران توانمندی مثل جواد نجفی اذر نیاز دارد
پندار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
یکی دیگر ازاین فشارها باعث شد که طبق خبری که امروز در سایت خود استانداری درج شده چندمین مشاور استاندار هم در اقدامی تعجب انگیز منصوب شود...
صاحبعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
بازهم کسی صدای معلمان شریف راکه حق بزرگی درجامعه دارند نشنید آقایان حاضراند قیصریه ای را برای دستمالی اتش بکشد معلمان وکارمندان به هر مصیبتی گفتار میشوند بشوند سر افرادی مثل ... و ... که مجددا استخدام شده اند و برای کل استان تصمیم میگیرند و استاندار تنها مجری اوامر انهاست بسلامت
علی
|
-
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
درست است عوامل دولت قبل برمسند قدرتند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار