آیت الله سبحانی:
گاهی اوقات مشاهده می شود، افراد بد حجابی به شهر قم می آیند و عمدا به اطراف حرم رفته و درآنجا سعی در شکستن قبح بدحجابی می نمایند که لازم است برخورد سریع و قاطعی با این گونه افراد شود و اگر با چند مورد از این افراد برخورد جدی شود دیگر افراد سودجو از انجام اینگونه موارد خودداری می نمایند.
کد خبر: ۴۷۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸ 13 June 2015
به گزارش تابناک قم٬ آیت الله جعفر سبحانی امروز در دیدار فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه حفظ امنیت یکی از نعمت‌های الهی است، اظهار کرد: سلامتی و امنیت دو نعمتی هستند که با از دست‌ دادن آن انسان متوجه قدر و منزلت آن می‌شود.

این مرجع تقلید یکی از آثار ایمان را امنیت اجتماعی ذکر کرد و ابراز داشت: افراد با ایمان اعمال و آثار خود را دارای بازتاب اخروی می‌دانند٬ لذا این مسأله سبب می‌شود که به اعمال خلاف هنجارهای اجتماعی روی نیاورند؛ این عامل داخلی مهمی در تأمین امنیت است که انبیاء آموزنده آن به بشریت بوده‌اند.

وی از نظامات اجتماعی و بویژه نیروی انتظامی به عنوان عامل خارجی تأمین امنیت یاد و تصریح کرد: عوامل داخلی به تنهایی نمی‌توانند مشکلات جامعه را حل کنند هر چند اکثریت مردم دیندار بوده و عامل داخلی به نحو کامل در جامعه حکمفرما باشد.

آیت الله سبحانی افزود: نیروی انتظامی مکمل موقعیت انبیا است؛ انبیای الهی به اندازه خود در جوامع کار کرده‌اند و اثرات خود را گذاشته‌اند و این وظیفه نیروی انتظامی است که ادامه دهنده راه ایشان باشد و امنیت را به نحو تمام و کمال در جامعه حفظ کند.

این مرجع تقلید گفت: دایره مسؤولیت را قانون معین کرده است؛ اگر مزاحمتی در کار نباشد بهتر است تا نیروی انتظامی فراتر از وظیفه خود عمل کند؛ اکنون پرداختن به مسأله حجاب مهم‌تر از پرداختن به رباخواری است.

معظم له، معضل بدحجابی در کشور را یکی از مهم ترین مسائلی دانست که لازم است هر چه سریعتر با آن برخورد جدی شود.

وی تاکید کرد: امروز در قم و سایر شهرهای کشور حجاب لگد مال شده است و لازم است هرچه سریعتر در جهت مقابله با بدحجابی و بی بند و باری اقدام اساسی شود.

آیت الله سبحانی بدحجابی را دهن کجی به نظام جمهوری اسلامی دانست و خطاب به فرمانده نیروی انتظامی کشور تاکید کرد: حجاب و عفاف بنا بر فرمایشات امام راحل(ره) به عنوان یک نماد برای جمهوری اسلامی شده است و نباید اجازه داد افرادی به بهانه های مختلف به نظام مقدس جمهوری اسلام در قالب بدحجابی دهن کجی نمایند.

این مرجع تقلید گسترش بعضی موارد بدحجابی در شهر مقدس قم را برنامه ریزی شده دانستند و گفتند: گاهی اوقات مشاهده می شود، افراد بد حجابی به شهر قم می آیند و عمدا به اطراف حرم رفته و درآنجا سعی در شکستن قبح بدحجابی می نمایند که لازم است برخورد سریع و قاطعی با این گونه افراد شود و اگر با چند مورد از این افراد برخورد جدی شود دیگر افراد سودجو از انجام اینگونه موارد خودداری می نمایند.

وی در پایان، تقویت ایمان و خداباوری در افراد جامعه را عامل اساسی حفظ و تقویت امنیت دانست و ابراز داشت: اگر در یک جامعه اسلامی ایمان و اعتقاد به معاد افزایش پیدا کند امنیت نیز به همان اندازه در آن جامعه گسترش می یابد لذا باید تلاش کرد با تقویت اعتقادات دینی مردم وقوع جرم و بی امنیتی در جامعه را کاهش داد.

در ابتدای این دیدار، سردار اشتری فرمانده ناجا گزارشی از برنامه‌های آینده این نیرو ارائه داد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
داوود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
کو عمل؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار