فرمانده پلیس فرودگاه های استان با تاکید بر تشدید اقدامات انتظامی و امنیتی، از آمادگی کامل پلیس فرودگاه هرمزگان در تامین امنیت و اعزام زائران حج خبر داد.
کد خبر: ۴۷۰۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ 31 July 2017
به گزارش تابناک : تیمور دولتیاری بعدازظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اعزام اولین گروه زائران حج تمتع به عربستان بیان داشت: این زائران در قالب ۱۱ کاروان و با  ۶ سورت پروازی از امروز تا روز چهارشنبه به عربستان سعودی اعزام می شوند. 
 

وی افزود: امسال  هزار و ۶۱۰ نفر از زائران برای انجام مناسک حج به مدینه و سپس مکه اعزام می شوند که تا کنون دو هزار و ۳۱۰ ساک و بار همراه که از سازمان حج  زیارت آمده ارسال شده است. 

 

این مسئول انتظامی با تاکید بر تشدید اقدامات انتظامی و امنیتی توسط پلیس فرودگاه ، تصریح کرد: بازرسی از زائران عزیز به منظور حفظ و صیانت از آنان است.

 

وی عنوان کرد: پلیس فرودگاه های استان با افتخار  و با بکارگیری تمام توان و نیروهای آموزش دیده و مجرب به منظور حفظ و صیانت از زائران خدمت رسانی می کند.

 

سرهنگ دولتیاری توصیه کرد: هر ایرانی سنبل اخلاق نیکوست و نماد جمهوری اسلامی است که باید بهترین زائران باشند. ایران پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در جهان است که زائران باید این مهم را حفظ کنند.-

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تیرگی روابط و  عدم وجود کنسولگری، اگر پلیس عربستان از مسافری مواد مخدر و روانگردان کشف نماید، با وی بسیار سختگیرانه رفتار خواهد شد و مجازات های سنگینی در نظر می گیرند و کسی قادر به کمک نیست.  

 

این مسئول انتظامی ادامه داد: حمل مواد مخدر متادون و ترامادول جرم محسوب شده و در صورت کشف از زائر برای وی پرونده قضائی تشکیل و به مقام قضائی معرفی می گردند که در کشورهای خارجی داروهای آرام بخش و حاوی کدئین نیز جرم شناخته می شود. 

 

وی اضافه کرد: در صورت داشتن بیماری های خاص علاوه بر داشتن نسخه پزشک مراتب را به پلیس و سازمان حج و زیارت اطلاع داده و هماهنگی لازم را بعمل آورید. از حمل داروهای گیاهی مانند شیرین بیان و ...که شبیه مواد مخدر است خودداری گردد. 

 

به گفته دولتیاری، اگر از مسافری مواد مخدر و روانگردان کشف گردد ضمن جلوگیری از سفر وی و توقیف گذرنامه در مرحله اول به استناد ماده ۱۷ قانون مبارزه با مواد مخدر به مدت یک الی پنج سال و در مرحله دوم پنج الی ۱۵ سال ممنوع الخروج می گردد. 

 

وی افزود: پلیس فرودگاه با استفاده از شیوه های روانشناختی  و کمک دستگاه های پیشرفته کاوشگر بدن "بادی اسکنر" حاملین مواد مخدر را شناسایی و از پرواز آنان ممانعت می کند. 

 

وی خاطرنشان کرد: حمل زعفران تا ۱۵۰ گرم، ارز خارجی ۱۰ هزار یورو و پول ایرانی تا ۵۰۰ هزار تومان مجاز است که توصیه می شود از خرید از بازارهای عربستان خوداری شود.

 

وی تصریح کرد: در طول سفر مراقب اسناد و مدارک شناسایی، وجوه و اشیاء قیمتی باشید و از پذیرش اشیاء و وسایل دیگران به عنوان امانت امتناع ورزید. اشیاء قیمتی و باارزش را همراه خو حمل کرده و از قرار دادن آن داخل چمدان خودداری نمایید.

 

فرمانده پلیس فرودگاه های استان تاکید کرد: بازدید از مسافران در راستای ارتقاء ضریب امنیتی و سلامتی در طول پرواز است که تقاضا می شود زائران در این راستا با پلیس همکاری کنند.

 

وی اضافه کرد: پلیس در هنگام خروج مسافران با استفاده از اکیپ سپکا به صورت دقیق از آنان بازرسی بعمل می آورد.

 

دولتیاری خاطرنشان کرد: با عنایت به کمبود فضا و مشکلات ترافیکی سعی شود بدرقه و استقبال در منزل یا اماکن عمومی انجام شود. 

 

وی عنوان کرد: از تمام زائران و مسافران تقاضا می شود در صورت مشاهده بسته های مشکوک مراتب را به پلیس اطلاع دهند.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار