تابناک: مراسم های آتشبازی های 22 بهمن امسال همراه با اتفاقات ناخوشآیندی برای ابنیه تاریخی اصفهان بود چرا که به غیر از آتش سوزی جوار هتل عباسی و بازار هنر، پل های تاریخی اصفهان نیز در خطر قرار گرفت.
کد خبر: ۴۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲ 14 February 2015

به گزارش تابناک، برگزاری مراسم ها و جشن هایی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطر انقلاب و شادی به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی یکی از فعالیت هایی است که امسال نیز همانند سال های گذشته در کشور برگزار شد.

جشن 22 بهمن ماه امسال برای اصفهانی ها دارای حاشیه های بسیاری بود، یکی از این حاشیه ها آتش سوزی حوالی هتل عباسي و بازار هنر اصفهان بود که گفته می شود یک خودرو در نزدیکی هتل عباسی و در جوار بازار هنر دچار آتش سوزی شده است. دلیل اصلی این حادثه نیز حریق مواد آتش بازی و نورافشانی در این ماشین بوده که به درخت های پشت هتل عباسی نیز آسیب رسانده است البته صدمه جدی به بازار هنر یا هتل عباسی نرسیده است.

این مسئله تنها اتفاق شب 22 بهمن نبود که دامن ابنیه تاریخی اصفهان را گرفته است و نکته جالب بی توجهی به ابنیه تاریخی بود، به طور مثال مسوولان برگزاری این مراسم در اطراف پل های تاریخی اصفهان این آتش بازی ها صورت دادند.


این داستان به اینجا ختم نشد و حتی در آتش بازی پل سی وسه پل تصمیم گرفته شد، آتش بازی بر روی ورودی ها پل انجام شود که این اقدام آن ها بارها باعث لرزش این اثر به جای مانده از دوره صفوی بود. این اقدام همچنین در کنار پل های دیگر همانند پل خواجو نیز رخ داد.

این بی احتیاطی ها سبب ضربه دیدن پل های ارزشمندی همچون سی وسه پل می شود و انتظار می رود مسئولان برگزاری این برنامه ها توجه بیشتری نسبت به ابینه تاریخی داشته باشند و در راستای حفظ و نگهداری این سرمایه های ارزشمند تاریخی که زمینه ساز رونق گردشگری می شود توجه بیشتری صورت گیرد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ايرانى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
چرا همه كارا بدون فكر ونظر يه كاردان انجام نميشه اى خدا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار