بیانیه هیات داوران ششمین جشنواره بین الملی سفرنامه و خاطره نویسی رضوی در استان ایلام همزمان با آیین اختتامیه این جشنواره منتشر شد.
کد خبر: ۴۷۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹ 31 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ متن این بیانیه به این شرح است: از نزول نور است که حلاوت هستی در هیات پدیدار شدن شکوفا می شود، آنجا که آوای دل انگیز رویش و پویش در جوانه‌های زیستن جاری می شود و شکوه شکفتن را در ظهور زیبایی جلوه‌گر می‌کند.

ششمین جشنواره بین المللی «سفرنامه و خاطره نویسی رضوی» در حالی طراوت خود را بر تابستان چیدن و رسیدن به تماشا گذاشته است که در آن خیل دلدادگان نور و نجابت، دل را به دروازه‌های رحمت و کرامت پیوند زده اند.

در پرتو این بارش شور افزا، در حالی انوار رنگین کمان آن را بر ایوان دل و جان آذین بسته‌ایم که ابرهای عصر جاهلیت در آشوب هجوم به جلوه های نورانی آن‌اند.

عصر امروز، عصر تضاد و تقابل ایمان و عصیان است، آوردگاهی است که در آن جنون جاهلی سعی در تخریب و نابودی نزول نور را دارد در این میان اما راویان نور و رهایی با بازخوانی بهار پاکی، دل‌ها را به آسمان آرامش پیوند می‌زنند. جشنواره‌ بین‌المللی سفرنامه و خاطره نویسی رضوی با اتکای به روایت چنین ره پویانی، همانند ادوار گذشته، طلایه دار این راه رهایی است.

از آن جایی که طی سال‌های گذشته، هیات داوران به برخی از آسیب‌ها و نارسایی‌های «سفرنامه نویسی» در بخش گروه سنی زیر 17 سال اشاراتی داشت و خواستار تغییر این بخش بود، در ششمین دوره با بازخوانی تازه‌ای از نحوه‌ تبلیغ و انتشار بروشور جشنواره، با افزودن بخش ویژه به متن فراخوان، باعث پویایی این جریان شد.

در این دوره از جشنواره‌ سفرنامه و خاطره نویسی رضوی آثار رسیده به دبیرخانه، نشان داد که روایت دلدادگی به روضه‌ی رضوی، همچنان جاری و پویاست.

هیات داوران از بین 230 اثر رسیده به دبیرخانه، با دقت نظر تمام در خوانش و انتخاب آثار، همچنان معتقد است که نسبت به تبلیغ و ترویج فرهنگ رضوی در بین اقشار مختلف جامعه، نیاز به همیاری و همگرایی هر چه بیشتر دستگاه‌های فرهنگی بویژه رسانه‌ی ملی در این عرصه است.

بر این اساس پیشنهاد می‌شود که در اطلاع‌رسانی و تبلیغ این جشنواره خصوصا در بخش سفرنامه و خاطره نویسی که نسبت به سایر بخش ها از گستره فراگیرتری برخوردار است، تلاش مجدانه‌ تری صورت گیرد.

هیات داوران اعتقاد دارد که با توجه به ظرفیت والای فرهنگیان بویژه معلمان و دانش آموزان مدارس، در تهیه و انتشار متن فراخوان، لازم است که از ابتدای مهر ماه و همزمان با آغاز سال تحصیلی اقدام، تا از این فرصت و ظرفیت بهره بیشتری برده شود.

همچنین هیات داوران بر این باور است که یکی از آسیب‎ها و تهدیداتی که بعضا جایگاه و منزلت ائمه‎ معصومین(ع) را به مخاطره می‎اندازد، دامن زدن به خرافات و بیان مطالبی است که ریشه در واقعیت ندارند و از سوی برخی شرکت‌کنندگان چنین موضوعاتی در قالب خاطره خیالی که به دبیرخانه ارسال می شود جایگاه و اصالت آن را به خطر می‌اندازد لذا بر ما و همگان واجب است تا ضمن حفظ کرامت و جایگاه ائمه‌ اطهار (ع) از رواج این گونه مطالب جلوگیری کنیم.

در بخش ارسال آِثار به زبان عربی هیات داوران پیشنهاد می‌کند که دبیرخانه بخش سفرنامه و خاطره نویسی طی تفاهم نامه‌ای با هیات امنای شهرهای مقدس نجف و کربلا به منظور انتشار و تبلیغ متن فراخوان جشنواره، اهتمام جدی‎تری نسبت به این موضوع داشته باشد.

در همین راستا با توجه به ارسال آثار نه چندان قوی و قدرتمندی - در بخش عربی - به دبیرخانه‌ ششمین دوره، هیات داوران در این بخش هیچ اثری را حائز رتبه به منظور برگزیده شدن، تشخیص نداد و در سایر بخش‌های چهارگانه به زبان فارسی با اجماع نظر، آرای خود را اعلام می کند.
آرای هیات داوران ششمین جشنواره بین المللی سفرنامه و خاطره نویسی رضوی
 
بخش ویژه:
هیات داوران با اهدای لوح تقدیرتندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ دو میلیون ریال خانم بتول میرزایی از شهرستان آبدانان، استان ایلام را به عنوان برگزیده بخش ویژه نماز معرفی می کند.
 
بخش عربی:
هیات داوران با اهدای لوح سپاس و هدیه نقدی نفرات زیر را شایسته تقدیر می داند.
1- دکتر خالد غفوری الحسنی استاد دانشگاه، لوح تقدیر و دو میلیون ریال
2- ابوالفضل نوروزی لوح تقدیر و دو میلیون ریال
 
بخش سفرنامه نویسی:
نفر سوم: لوح سپاس، تندیس جشنواره و کمک هزینه سفر زیارتی به مبلغ 10 میلیون ریال به مریم کتابی از تهران تقدیم می شود.

نفر دوم: لوح سپاس، تندیس جشنواره و کمک هزینه سفر زیارتی به مبلغ 15 میلیون ریال به علی کمایستانی از استان خراسان شمالی تقدیم می شود .

نفر اول: لوح سپاس، تندیس جشنواره و کمک هزینه سفر زیارتی به مبلغ 20 میلیون ریال به نرگس خاتون زینالی از استان قزوین تقدیم می شود.
 
بخش خاطره نویسی زیر 17 سال
نفر ششم: لوح سپاس،تندیس جشنواره و کمک هزینه ی سفر زیارتی به مبلغ پنج میلیون ریال به محمدحسین خوشحال از استان تهران اهدا می گردد.

نفر پنجم: لوح سپاس،تندیس جشنواره و کمک هزینه ی سفر زیارتی به مبلغ پنج میلیون ریال به کیان یزدانی از مشهد، استان خراسان رضوی اهدا می گردد.

نفر چهارم: لوح سپاس،تندیس جشنواره و کمک هزینه ی سفر زیارتی به مبلغ پنج میلیون ریال به فاطمه قاسم نژاد از استان تهران اهدا می گردد.

نفر سوم: لوح سپاس،تندیس جشنواره و کمک هزینه ی سفر زیارتی به مبلغ پنج میلیون ریال به آقای کیانوش عزیزی از استان ایلام اهدا می گردد.

نفر دوم: لوح سپاس،تندیس جشنواره و کمک هزینه ی سفر زیارتی به مبلغ هشت میلیون ریال به مهرنوش خزایی از استان تهران اهدا می گردد.

نفر اول: لوح سپاس،تندیس جشنواره و کمک هزینه ی سفر زیارتی به مبلغ 10 میلیون ریال به خانم مانیا فتح الهی از استان تهران اهدا می گردد.
 
آرای هیات داوران ششمین جشنواره بین المللی سفرنامه و خاطره نویسی رضوی
 
بخش خاطره نویسی بالای 17 سال:
نفر سوم: لوح سپاس، تندیس جشنواره و کمک هزینه‌ی سفر زیارتی به مبلغ 10 میلیون ریال به آقای عباسعلی معتمدی از دیلم، استان بوشهر تقدیم می‎شود.
 
نفر دوم: لوح سپاس، تندیس جشنواره و کمک هزینه‌ی سفر زیارتی به مبلغ 15 میلیون ریال به آقای عزت اله یعقوبی از استان ایلام تقدیم می‌شود.
 
نفر اول: لوح سپاس، تندیس جشنواره و کمک هزینه‌ی سفر زیارتی به مبلغ 20 میلیون ریال به آقای محسن سالاری از استان یزد تقدیم می شود.
 
هیات داوران ششمین جشنواره‌ بین المللی سفرنامه و خاطره نویسی رضوی
دکتر علی‎ محمد سهراب نژاد، دکتر علیرضا شوهانی و محمدعلی قاسمی
به گزارش ایرنا، آیین اختتامیه جشنواره بین المللی سفرنامه و خاطره نویسی رضوی در استان ایلام روز دوشنبه با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان استانی و نفرات برگزیده در مجتمع فرهنگی - هنری ارشاد ایلام برگزار می شود./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار