مدیر واحد پژوهشی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از انتشار کتاب سال بازی‌های رایانه ای برای نخستین بار خبر داد.
کد خبر: ۴۶۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴ 13 June 2015
محمدعلی سیدحسینی در خصوص انتشار نخستین کتاب سال بازی‌های رایانه ای، اظهار داشت: در نظر داریم کتابی آماری در مورد حوزه های مختلف بازی های رایانه ای که نخستین دوره انتشار آن به سال 94 مربوط می شود را منتشر کنیم.                                                                                                              
وی درباره محتوای این کتاب گفت:  مباحثی درباره تولید، توزیع، نشر و آمارها توصیفی و تحلیلی به همراه موضوعات مختلفی از جمله میزان انتشار بازی‌های سال مربوطه، مشخصات آنها، تولید بازی های جدید، رده بندی بازی های رایانه ای ارائه شده، بازی‌های خارجی دارای مجوز در این کتاب ارائه می‌شود.   
                                     
مدیر واحد پژوهشی بنیاد ملی بازی های رایانه ای  همچنین گفت:  همچنین مطالبی در خصوص مخاطبان بازی ها در کشور، نوع دستگاه‌هایی که برای بازی از آن استفاده می‌کنند، روند کلی این هنر-صنعت و شکاف بین تولید، توزیع و مصرف و مقایسه آماری در این حوزه از دیگر مطالب این کتاب است ضمن اینکه مطالب مطرح شده در هریک از بخش‌ها برای ناشران، مخاطبان، تولیدکنندگان و سیاستگذاران این حوزه مفید خواهدبود.
وی با اشاره به این‌که از سال 95 هر سال این کتاب  منتشر خواهد شد، افزود: به طور کلی کاربرد اصلی این کتاب در حوزه سیاستگذاری است و اینکه تا به حال در این حوزه مجموعه منسجمی که بر پایه اطلاعات آماری باشد وجود نداشته است.

سید حسینی خاطرنشان کرد: از محتوای این کتاب می توان برای وضعیت فعلی و برنامه‌ریزی برای وضعیت مطلوب در حوزه بازی‌های رایانه‌ای استفاده کرد. یکی از مواردی که در کتاب سال 94 بازی‌های رایانه‌ای خواهد بود پیمایشی درباره مصرف این بازی‌ها و رفتار مصرف کنندگان است که در همکاری با مراکز افکارسنجی انجام خواهد شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار