همزمان با آخرین روز گرامی داشت هفته استان اردبیل عمارا تاریخی شهرداری به عنوان موزه شهر افتتاح و به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۴۶۸۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ 29 July 2017
به گزارش تابناک : در مراسمی که در محوطه شهرداری اردبیل و با حضور استاندار و سایر مسئولان، مفاخر و چهره های فرهنگی، علمی و ادبی شهر اردبیل برگزار شد عمارت مرمت شده شهرداری اردبیل به عنوان موزه شهر در قالب ۱۷ گالری که در آن مجموعه ارزشمند آثار و اشیای گرانقدر تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و ادبی شهر اردبیل به نمایش گذاشته می شود تا علاقمندان از این موزه استفاده کنند.

شهردار اردبیل در مورد این بنای مرمت شده اظهار کرد: چنین مجموعه هایی در بازخوانی هویت باارزش و تاریخ پرافتخار این دیار نقش ارزنده و بی بدیل دارد.

حمید لطف اللهیان با ابراز خرسندی از ثبت روز ملی شیخ صفی الدین اردبیلی در تقویم رسمی کشور خاطرنشان کرد: از سال آینده این رویداد مهم تاریخ کهن ایران در تقویم رسمی کشور ثبت و شاهد پاسداشت این میراث گرانسنگ خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر ما همواره در مدیریت مجموعه شهرداری بر تقدم توسعه فرهنگی و اجتماعی به نسبت فعالیت های عمرانی تاکید کردیم بیان کرد: این بنای مرمت شده و پروژه فاخر جزو پروژه های توسعه محور شهرداری بوده است.

شهردار اردبیل با اشاره به اینکه در این ابنیه تاریخی سعی کردیم تا فضای خاطره انگیز و به یادماندنی برای مردم ترسیم کنیم ادامه داد: در این عمارت سعی شده است تا با تدارک ۱۷ گالری شامل غرفه تعزیه، سرداران شهید، طب و طبابت، فرهنگ، ادب و هنر و ... انتقال این مواریث را به نسل آینده شاهد باشیم.

لطف اللهیان اضافه کرد: ما به هیچ وجه در این سال ها سخنی از پروژه های عمرانی و خدماتی شهرداری به میان نیاوردیم هر چند که پروژه های عمرانی عظیم نیز نظیر پل قدس و طرح های مختلف در شورابیل و ... اجرایی شده است.






منبع : شهرایران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار