تازه‌ترین اطلاعات مقامات قضائی فرانسه و آلمان نشان می‌دهد آندریاس لوبیتس پیش از ساقط کردن عمدی هواپیمای مسافربری جرمن وینگز در جست‌وجوی راه‌های خودکشی از طریق اینترنت بوده، ضمن آن‌که این خلبان دچار ۳۰ درصد تاری چشم شده بود.
کد خبر: ۴۶۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳ 13 June 2015
به گزارش تابناک یزد، روبین، دادستان مارسی تازه‌ترین نتایج تحقیقات گسترده مقامات قضائی فرانسه و آلمان در رابطه با سقوط هواپیمای جرمن‌وینگز را اعلام کرد که بر اساس آن آندریاس لوبیتس کمک‌خلبان 27 ساله این هواپیما علاوه بر مشکلات روحی و روانی، از ضعف بینایی نیز رنج می‌برده است.

لوبیتس 3فروردین 94 ( 24 مارس 2015 میلادی) عمدا باعث سقوط ایرباس مسافربری جرمن‌وینگز در کوه‌های آلپ فرانسه و مرگ تمام سرنشینان آن شد.

لوبیتس به بیماری افسردگی مبتلا بود و بر طبق شواهد موجود صلاحیت هدایت هواپیما به عنوان کمک‌خلبان را نداشت. از آنجایی که قوانین آلمان به پزشکان اجازه نمی‌دهد اطلاعات و اسرار بیماران را در اختیار کارفرمایان آنها بگذارند، احتمال می‌رود که شرکت جرمن‌وینگز وابسته به شرکت هوایی لوفت هانزا اطلاعات جامعی در باره لوبیتس نداشته است.

پزشکان معتمد لوفت‌هانزا لوبیتس را معاینه کرده و به این نتیجه رسیده بودند که وضعیت روحی و روانی او مانعی برای کار او به عنوان کمک‌خلبان نیست.

این در حالی است که دادستانی مارسی می‌خواهد در این‌باره پرونده‌ای تهیه کرده تا به این ترتیب امکان محاکمه شرکت یا افراد خاصی به اتهام قتل غیرعمد را بررسی کند.

بر اساس اظهارات دادستان مارسی، کمک‌خلبان آلمانی در پنج سال گذشته به 41 پزشک مختلف مراجعه کرده است. او حدس می‌زده که بینایی خود را از دست خواهد داد. گواهی یک چشم‌پزشک نشان می‌دهد که او "30 درصد تار می‌دیده است". کارشناسان احتمال می‌دهند ضعف بینایی لوبیتس می‌تواند حاصل مشکلات روحی و روانی وی بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار