امام جمعه درگز گفت: رمز پیروزی ایران اسلامی در گسترش تقوا، معنویت و تمسک به ولایت فقیه در جامعه می باشد.
کد خبر: ۴۶۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴ 12 June 2015
حجت الاسلام حسین ملکی خطیب جمعه درگز با اشاره به تحولات منطقه گفت: آمریکا که خود موسس گروه های تکفیری در منطقه می باشد، اقدام به ایجاد ائتلاف برای جنگ با آنها در دنیا می کند اما این اقدامات امریکا روز به روز در سراسر جهان بیشتر شناخته می شود.

وی افزود: استکبار جهانی برای ادامه سیاست های اسلام ستیزی گروه های تکفیری را در جهان بوجود آورده است؛ و کشور آل سعود نیز با نفت خود آنها را از لحاظ مالی تامین می کند و این دو حامیان ترویست با نابودی زیر ساخت های موجود در کشورها، موجب افزایش خشونت و تروریست در منطقه می شوند.

امام جمعه درگز در خصوص رمز پیروزی ایران در تحولات منطقه گفت: رمز پیروزی کشور اسلامی مان در گسترش تقوا، معنویت و تمسک به ولایت فقیه در جامعه می باشد و تا زمانی این سه را داشته باشیم آسیبی به ما نخواهد رسید.

حجت الاسلام ملکی در خصوص اهمیت زکات گفت: زکات یکى از ارکان اسلام است و شخص توانگر بدون پرداخت زکات، اسلامش کامل نمى‌شود.

وی در مثالی از زکات گفت: همانطور که حَرص درختان موجب کم شدن شاخه های درخت می شود اما در نهایت موجب افزایش میوه می شود؛ پرداخت زکات نیز در ظاهر موجب کم شدن دارایی ها می شود اما در نهایت موجب افزایش رزق و روزی می شود.

خطیب جمعه درگز با بیان اینکه روزه زکات بدن است به حدیثی از امام پیامبر(ص) اشاره کرد و درباره ماه رمضان گفت: هر مسلمانی که در ماه رمضان شش خصلت اهمیت به دین، احترام به همسایه، صله ارحام، جویا شدن احوالات برادر دینی، مسلط بودن بر هوای نفس و مراقبت زبانش از گفتار باطل را رعایت کند خداوند گناهانش را برطرف می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار