سخنگوی شورای شهر اردبیل با انتقاد از برخی رسانه ها در ماراتن خواندن روند انتخاب شهرداری اردبیل گفت: انتخاب شهردار در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شد.
کد خبر: ۴۶۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵ 11 June 2015
محمد فیضی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس قانون، شورا برای انتخاب شهردار سه ماه زمان داشت اما اعضای شورا با توجه به احساس مسوولیت و زمین نماندن کارها در 20 روز این مهم را انجام داده و شهردار اردبیل را انتخاب کرد.

او از بکار بردن الفاظی چون سردرگمی ، عجز و ناتوانی شورا در رسانه ها انتقاد کرد و اظهارنمود: انتخاب سریع شهردار و نوع و ترکیب آرای اعضا شورا دست مریزاد دارد زیرا دموکراسی در این انتخاب به مفهوم واقهی رعایت شد.

وی با بیان اینکه شورا محل تضارب آراست، بیان کرد: انتخاب شهردار با 7 رای موافق و شش رای مخالف بیانگر حاکم بودن دموکراسی در شوراست ، این آرا نشان داد که در شورا همه به وظایف خود عمل کرده و بر اساس تشخیص و نه با مصالحه رای داده اند.

او ادامه داد: اختلاف آرا در شورا نظارت و کنترل بر عملکرد شهردار را بیشتر و دقیق تر می کند و این امر به بهبود امور کمک کرده و در نهایت به نفع شهروندان است .

فیضی با تشریح روند انتخاب شهردار گفت: پس از این همه تلاش،از شهردار منتخب انتظار این است که برنامه محوربوده و با استفاده از مشاوران توانا در اجرای برنامه های مصوب شورا در خدمت شهروندان باشد.

سخنگوی شورای شهر اردبیل همچنین به موضوع تیمداری شهرداری اشاره کرد و افزود: با همه مشکلات قرار شد که تیم شهرداری اردبیل امسال نیز تحت پوشش

شهرداری در لیگ دسته اول شرکت کند و برای آمادگی بیشتر 60 میلیارد ریال اعتبار برای هزینه در تیم پیش بینی شده است .

فیضی همچنین به موضوع ساماندهی تابلوهای تبلیغات شهری اشاره کرد و گفت: شورا قصد دارد در اداره سازه های تبلیغات شهری انحصار شکنی کند و از تملک بلندمت آن توسط افراد حقیقی و حقوقی جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: امسال قصد بر این است که تمامی سازه های تبلیغاتی تملک شده و هر سال با انجام مزایده در اختیار متقاضیان قرار گیرد .

سخنگوی شورای شهر اردبیل همچنین با اشاره به مصوبه شورا در باره افزایش نرخ کرایه های تاکسی و انوبوس های شهری گفت: این افزایش بسیار کم و بطور متوسط 15 درصد بوده است.

وی بیان کرد : حتی در صورت استفاده از کارت های پرداخت الکترونیکی این افزایش لحاظ نشده است و این به این دلیل بوده تا فرهنگ استفاده از دولت الکترونیک در شهر گسترش یابد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار