برداشت انگور از تاکستان‌های شهرستان جهرم پایان یافت.
کد خبر: ۴۶۲۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 20 July 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: شهابی مدیر جهادکشاورزی شهرستان جهرم گفت: شرایط اقلیمی جهرم به گونه‌ای است که برداشت محصول از باغ‌های انگور تولید کننده رقم یاقوتی از انتهای دهه‌ی اول ماه خرداد آغاز شده و تا پایان تیرماه ادامه می‌یابد.


وی با بیان اینکه اینکه محصول انگور این شهرستان یک محصول نوبرانه در استان فارس محسوب می شود، افزود: سطح زیرکشت انگور در شهرستان جهرم در زمینی به مساحت سه هزار و ۳۰۰ هکتار با تولید بالغ بر ۲۲ هزار تن است.


شهابی ادامه داد: در سال ‌های اخیر به دلیل کاهش بارندگی و کمبود آب، بهره‌برداران جهرمی، به خصوص در بخش سیمکان، برای تغییر الگوی کشت و نیاز آبی کمتر باغ انگور را ایجاد کردند.


وی با بیان اینکه متوسط عملکرد انگور ۱۲ تن بوده و جهرم دومین مقام سطح زیرکشت انگور یاقوتی در استان فارس را داراست‌، بیان کرد: از ارقام انگور کشت‌ شده در جهرم می‌توان به رقم‌های یاقوتی، عسکری، شیرازی، ریش بابا، رطبی، خلیلی عنوان کرد.


مدیر جهادکشاورزی شهرستان جهرم تصریح کرد: هر هکتار انگور با توجه به صنایع جانبی از جمله تولید سبدهای میوه و کارگاه‌های تولید کشمش و شیره‌ی انگور، ۶ نفر مستقیم و ۲۰ نفر نیز غیرمستقیم اشتغالزایی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار