درویش :
احمدرضا درويش گفت: اكران بين‌المللي «رستاخيز» دغدغه اصلي من است.
کد خبر: ۴۶۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶ 10 June 2015
به گزارش تابناک رضوی به نقل از ايسنا، كارگردان  رستاخيز كه ظهر امروز در نشست هم‌انديشي اكران اين فيلم در محل حوزه هنري خراسان رضوي سخن مي‌گفت، در ادامه اظهار كرد: امروز من اين سوال را از بخش بين‌الملل سينماي ايران دارم كه اگر بخواهم 50 هزار DVD اين فيلم را در شهر مزارشريف كه 2.5 ميليون شيعه دارد پخش كنم بايستي از چه سازوكاري استفاده كنم.

وي ادامه داد:فيلم رستاخيز متعلق به همه است و چالش اصلي ما در خصوص آن اين است كه اين فيلم نمونه‌اي از ظرفيت‌ها و توان سينماي ملي ايران است. 

درويش تصريح كرد: رستاخيز از درون اين ظرفيت جوشيده است و بخشي از ظرفيت‌هاي بالاي سينماي ايران در اين اثر ديده مي‌شود و به همين دليل ما بايد بدانيم كه سينماي ايران بيشتر از آن چه كه ما فكر مي‌كنيم مي‌تواند در عرصه جهاني موفق باشد و گام‌هاي بلند بردارد.

اين كارگردان سينما اضافه كرد: اين فيلم يك قطره از اقيانوس بي‌كران كربلاست و ما نه مدعي هستيم كه در برگيرنده همه سينماي ايران است و نه همه واقعه كربلا بلكه معتقديم كه قدم كوچكي است كه انشاالله با نيت خالص برداشته شده است.

وي افزود: سوال ما در اين شرايط اين است كه اين محصول كه با هدف رشد فرهنگ اهل بيت(ع) ساخته شده است به چه شكلي قرار است اكران شود زيرا اين فيلم حد و مرز ندارد و مرزهاي جغرافيايي، سياسي و جناحي را پشت سر گذاشته و حتي مي‌توانيم بگوييم كه نام امام حسين(ع) مرزهاي اسلام را نيز در نورديده‌ است و تبديل به يك برند جهاني شده است.

درويش گفت: ما اين فيلم را براي سه مخاطب جهان شيعه، جهان اسلام و جهان غرب به ترتيب اولويت تهيه كرده‌ايم و به عنوان توليدكننده مسئول بوديم كه در مراحل ساخت كوتاهي نكنيم، اما در مرحله اكران  تمام وجود مرا ترس فرا گرفته است كه سكان‌داران عرصه فرهنگ كه  به درستي از هنرمندان مي‌خواهند كه در قواره افق فرهنگي كشور فيلم‌ بسازند چگونه حالا كه اين فيلم ساخته شده است مي‌خواهند از آن حمايت كنند.

اين كارگردان سينما عنوان كرد: خوشبختانه اين كار به بركت نام سيدالشهدا(ع) بدون حتي يك ريال بودجه دولتي ساخته شده و قدم به قدم آن با نيت خير و جهت ترويج فرهنگ اهل بيت(ع) به ثمر رسيده است.

وي خاطرنشان كرد: عاشقان امام حسين(ع) از كشورهاي مختلف جهان در اين پروژه ما را همراهي كردند  و با ما مشاركت كردند تا بتوانيم اين فيلم را با كيفيت هر چه بهتر بسازيم.

درويش تصريح كرد: خوشبختانه رستاخيز در حوزه توزيع و نمايش با حمايت سازمان تبليغات اسلامي، حوزه هنري و موسسه بهمن سبز  وضعيت خوبي را از لحاظ اكران در داخل كشور خواهد داشت.

اسکار رستاخیز اکران در اربعین کربلاست

اين كارگردان سينما افزود: اسكار فيلم رستاخيز اكران در ايام اربعين در حد فاصل نجف تا كربلاست كه 25 ميليون زائر در اين مسير حركت مي‌كنند. 

وي در پاسخ به سوالي در خصوص مدت زمان به طول انجاميدن پروژه، گفت: من و آقاي تقي ‌علي‌قلي‌زاده  كه تهيه كننده اين اثر هستند از سال 83 بر روي آن كار كرديم و خوشحاليم كه پس از 11 سال به ثمر رسيد.

درويش عنوان كرد: امروز در سايت رستاخيز بيشترين اقبال نسبت به اين فيلم در جهان خارج از ايران اتفاق مي‌افتد و ما اميدواريم كه بتوانيم جوابگوي اين محبت‌ها و استقبال‌ها باشيم. 

اين كارگردان سينما اضافه كرد: ما بايد بدانيم كه نياز به عمق استراتژيك فرهنگي داريم زيرا عمق استراتژيك نظامي، اقتصادي و سياسي ما مشخص است اما سوال اين است كه عمق استراتژيك فرهنگي ما كجاست؟ 

وي ادامه داد: مسئولين ما فرض كنند كه رستاخيز و فيلم مجيد مجيدي ساخته نشده بود و آنها مي‌خواستند كاري را انجام دهند آيا به مضاميني غير از آنچه كه ساخته شده است مي‌پرداختند؟ پس امروز كه اين آثار ساخته شده است بايد تمام تلاش‌ خود را صرف اين كنند كه كارهاي انجام شده به بهترين و شايسته‌ترين نحو در عرصه ملي و بين‌المللي به ثمر بنشيند. 

در ادامه اين جلسه مدير مطالعات و برنامه‌ريزي و تبليغات موسسه بهمن سبز طي سخناني گفت: از نظر ما مشهد به اندازه تهران و يا حتي بيشتر براي اكران اين فيلم مخاطب دارد و به همين دليل دو هفته قبل كه قرارداد اكران عيد فطر رستاخيز بسته شد از حوزه هنري خراسان خواستيم كه مسئوليت ستاد اكران آن در اين استان را بپذيرد.

هاشمي افزود: اين فيلم در سرگروه آزادي و مجموعا 90 درصد سينماهاي كشور اكران خواهد شد و در كف فروش چهار هفته و در سقف فروش 7 هفته اكران خواهد شد. 

در ادامه سرهنگ كمالي رئيس بسيج هنرمندان خراسان رضوي، اظهار كرد: 22 قشر و حدود يك ميليون عضو بسيج استان ظرفيت بالايي براي انجام تبليغات براي اكران موفق اين فيلم هستند.

وي ادامه داد: با توجه به ظرفيت بالاي سپاه قدس در كشورهاي همسايه و به خصوص افغانستان، پاكستان ما مي‌توانيم با همكاري سپاه زمينه را براي اكران موفق و يا توزيع مناسب اين فيلم در اين كشورها فراهم كنيم.

مديركل روابط عمومي آستان قدس رضوي در ادامه اين نشست ضمن تشكر از تيم سازنده رستاخيز گفت: فيلم ساختن در موضوعي كه همه با آن آشنا هستند و از كودكي آن را شنيده و مجسم كرده‌اند بسيار سخت است و از اين جهت ساخت فيلم احمدرضا درويش قابل ستايش است. 

احمد هاشم‌آبادي اضافه كرد: با توجه به حجم بالاي زائران  در مشهد مي‌توان از اين ظرفيت نيز براي اكران فيلم بهره برد و همچنين يك نوبت اكران نسخه عربي اين فيلم در يكي از سينماهاي مشهد در كنار تبليغات مناسب در هتل‌ها و مراكز گردشگري مي‌تواند زمينه را براي مطرح كردن هرچه بيشتر اين فيلم در عرصه بين‌المللي فراهم كند.
برچسب ها: درویش ، کارگردان ، رستاخیز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار