مدیر امور عشایر استان تهران گفت: به منظور توانمند سازی و ایجاد اشتغال پایدار برای زنان عشایر با همکاری سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تهران پنج صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری در سطح استان تهران ایجاد می شود.
کد خبر: ۴۵۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹ 10 June 2015
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران،سیروس نصیری در این باره افزود: با همکاری استانداری تهران در تلاش هستیم در شهرستانهای ورامین، پاکدشت و ملارد پنج صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری را تاسیس کنیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر دو صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری در شهرستانهای فیروزکوه و ورامین با 80 عضو و با اعتباری بالغ بر 450 میلیون ریال در حال فعالیت است.

نصیری بیان کرد: عمده فعالیت های زنان عشایری استان تهران در زمینه های تولید کود ورمی کمپوست، پرواربندی دام سبک، صنایع دستی، پرورش مرغ بومی، تولید فرآورده های لبنی، کشت زعفران، پخت نان محلی و پرورش مرغ بومی است که تلاش خواهیم کرد با همکاری استانداری تهران چهار صندوق دیگر در چهار نقطه استان ایجاد کنیم.

مدیر امورعشایراستان تهران، افزایش درآمد خانوار عشایری، اشتغالزایی، بالابردن سطح آگاهی و حفظ فرهنگ عشایری را از اهداف مهم تشکیل صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری در سطح استان تهران عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه تشکیل صندوق جدید خرد زنان جلسات خوبی با زهرا ساعی مشاور استاندار و سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تهران برگزار شد که مقرر شد طرح تشکیل این صندوق ها تکمیل شود و برای تصویب به شورای برنامه ریزی استان تهران ارسال شود.

همچنین در این باره مديركل دفتر امور زنان و خانواده استانداری تهران گفت: دولت تدبیر و امید بر توانمند سازی جامعه روستایی و عشایری تاکید دارد به همین منظور تلاش خواهیم کرد صندوق ها و تعاونی هایی را در روستاها و مناطق عشایری ایجاد کنیم.

زهرا ساعی خاطرنشان کرد: تشکیل صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری می تواند در توانمند سازی زنان عشایری کمک کند به همین منظور در تلاش هستیم این صندوقها در سطح استان تهران و در جامعه عشایری افزایش یابد.

حدود سه هزار خانوارعشایری در حالی در سطح استان تهران زندگی می کنند که حدود نیمی از جامعه عشایری را زنان و دختران تشکیل می دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار