به گفته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی فراهم کردن زیر‌ساخت‌های گردشگری باید با برنامه‌های جامع منطبق با نیاز گردشگران صورت گیرد.
کد خبر: ۴۵۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵ 10 June 2015

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: فراهم کردن زیر‌ساخت‌های گردشگری باید با برنامه‌های جامع منطبق با نیاز گردشگران صورت گیرد و امکانات و تسهیلات عمومی نیز برای گردشگران تدارک دیده شود.

به گزارش فارس ،.ابراهیم کارخانه‌ای ، با اشاره به توسعه گردشگری در استان، آن را یکی از محورهای توسعه استان دانست و اظهار کرد: توانمندی‌های بسیاری در حوزه گردشگری استان وجود دارد که باید مد نظر قرار گیرد.

وی گفت: وجود غار علیصدر به عنوان بزرگ‌ترین غار آبی شناخته شده در جهان، وجود آرامگاه بوعلی سینا و سایر جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و مذهبی از جمله موارد مهم در جذب گردشگر به استان هستند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: وجود یک‌هزار و 700 اثر باستانی در استان و ثبت آن به عنوان نخستین شهر جهان و پایتخت ایران با سابقه تاریخی بیش از 3 هزار 100 ساله نشان از قدمت تاریخی این کهن‌شهر دارد که گردشگران زیادی را از نقاط مختلف جذب می‌کند.

وی به جایگاه برجسته استان در گردشگری اشاره کرد و بیان داشت: استان همدان بعد از دو شهر تاریخی رم و آتن به عنوان سومین شهر باستانی جهان معرفی شده و در ادبیات گردشگری جهان نیز جایگاه برجسته‌ای دارد، این موضوع، توانمندی‌ها و امتیازات ویژه جایگاه این شهر را در گردشگری برجسته‌تر کرده است.

کارخانه‌ای مشکل اصلی در جذب گردشگر را فراهم نبودن تسهیلات و زیر‌ساخت‌های مناسب عنوان کرد و گفت: باید زیر‌ساخت‌هایی فراهم شود که تسهیلات و امکانات لازم برای گردشگران فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: فراهم کردن زیر‌ساخت‌های گردشگری باید با برنامه‌های جامع منطبق با نیاز گردشگران صورت گیرد و امکانات و تسهیلات عمومی نیز برای گردشگران تدارک دیده شود.

نماینده مردم همدان در مجلس ابراز داشت: برخی کشور‌ها که ریشه باستانی ندارند با ایجاد الگوی‌های مصنوعی گردشگری توانسته‌اند جایگاه برجسته‌ای را در گردشگری جهان به خود اختصاص دهند اما غار علیصدر با وجود زیبایی طبیعی حتی راه مناسبی ندارد که باید در این خصوص نیز تدابیر لازم اندیشیده و سرمایه‌گذاری شود.

وی ادامه داد: همدان با وجود اینکه در راه توسعه گردشگری است اما هنوز هم شاهد فعالیت تنها دو هتل در این شهر هستیم که البته این هتل‌ها نیز خدمات خود را با هزینه‌های بالا ارائه می‌دهند و افراد محدودی از این اماکن استفاده می‌کنند و احداث دو هتل دیگر نیز در دست اقدام است.

کارخانه‌ای هدف از توسعه گردشگری در استان را ایجاد نشاط عمومی در جامعه دانست و بیان داشت: اکثر گردشگران اقشار متوسط جامعه هستند که اماکن اقامتی با قیمت مناسب برای این افراد در نظر گرفته نشده و اغلب شاهد نصب چادر در پارک‌ها توسط این افراد هستیم.

وی با بیان اینکه نباید تنها به سودآوری گردشگران توجه کنیم، تصریح کرد: فراهم کردن تسهیلات و زیر‌ساخت‌های لازم برای گردشگران داخلی سودآوری نیز به دنبال خواهد داشت چراکه این گردشگران داخلی هستند که با حضور در بازارها و اماکن دیدنی در چرخه اقتصادی استان موثر هستند.

نماینده مردم همدان در مجلس افزود: حضور گردشگران خارجی نیز برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای را از سوی میراث فرهنگی می‌طلبد که امیدواریم مسئولان در این خصوص با تدابیر لازم فعالیت‌های قابل توجهی انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به صنایع دستی و سوغات استان، گفت: تا کنون یک بسته گردشگری مناسب گردشگران که شامل معرفی اماکن تاریخی و دیدنی استان باشد و نمادی از سوغات‌های استان در آن گنجانده شود به مسافران ارائه ندادیم و انجام این برای معرفی بهتر استان ضروری است.

کارخانه‌ای به بسته‌بندی مناسب و شکیل صنایع دستی و سوغات استان تاکید کرد و ابراز داشت: می‌توانیم سفال و دیگر سوغات‌های استان را در بهترین شکل با بسته‌بندی مناسب در اختیار گردشگران قرار دهیم.

وی ادامه داد: لالجین به عنوان شهر سفال در جهان شناخته شده در حالی که سفال‌های چینی با قیمت کمتر و طراحی‌های منطبق با نیاز مردم وارد بازار شده‌اند و با این کار جای سفال لالجین و بازار را به دست می‌گیرند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با برنامه مدون برای طراحی سفال و ارائه سوغات به بهترین شکل ممکن در جذب مشتری و گردشگر موفق خواهیم بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار