رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از تشدید بازرسی بازار در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۵۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲ 10 June 2015

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه برخی واحدهای صنفی سود ۱۵۰ درصدی در بازار کسب میکنند، گفت: کنترل واحدهای صنفی برای رعایت حقوق مصرفکننده دشوار است.

به گزارش تسنیم ، حمیدرضا متین در همایش حمایت از حقوق مصرف‌کننده استان همدان اظهار داشت: در بحث داخلی تا مرز تولید و ارائه کالا در کارخانه مشکلی از نظر رعایت حقوق مصرفکننده نداریم و سیستم تولید مشکل خاصی در رعایت حقوق مصرف‌کننده و ایجاد کالای با کیفیت برای مصرف‌کننده مشکل خاصی ندارد.

وی با با بیان اینکه روند رعایت حقوق مصرف‌کننده در سیستم توزیع دگرگون شده و با شرایط دشواری مواجه می‌شویم، افزود: در سطح بازار همدان شرایط متفاوت بوده و مشائل بسیار پیچیده می‌شود.

متین عنوان کرد: بیشترین مشکلات در برخوردها این است که تولیدکنندگان تولید خود را انجام داده و به قیمت مناسب به بازار عرضه میکنند ولی در شبکه توزیع برخی کالاها با حاشیه سود 150 درصد توزیع می‌شوند که این مسئله غیرقابل قبول است.

وی با اشاره به اینکه با بیان اینکه در شبکه تولید مشکلات کمتری داریم، بیان کرد: عمده واحدهای تولیدی استان محدود به قیمت‌گذاری سازمان صنعت و معدن هستند البته به غیر از برخی شرکت‌های بزرگ که خود بازار را متعادل می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به اینکه سود اصلی را توزیعکننده کسب میکند، افزود: برخورد سازمان و بازرسی صرفا با تولیدکنندگانی است که از روی فشار مشکلات تن به تولید به هر قیمتی داده ولی از سوی دیگر عامل اصلی سود یعنی توزیع‌کننده در کنار گود سود خود را کسب میکند.

وی با اعلام اینکه در بخش خدمات با دوگانگی نرخ‌ها برخورد کرده و مشکل داریم، تصریح کرد: برخی کالاها در دست عده‌ای خاص هستند که شبکه توزیع نداشته و به صورت دلالی فعالیت میکنند که به بازار ضربه می‌زند.

متین درباره شبکه توزیع و خرده‌فروشی استان همدان نیز گفت: اقداماتی در استان انجام شده و کنترل قیمت‌ها به سبب محدودیت بازرسی، تبعات اجتماعی و تعدد کالاها دشوار شده است.

وی با اعلام اینکه در سطح کلان کشور کنترل قیمت‌ها بسیار دشوار است، بیان کرد: باید تلاش بسیاری صورت گیرد تا بازار آرام شود در غیر این صورت تمامی تنش‌های حاصل از آن به مردم برمیگردد.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان همدان عنوان کرد: در موارد خاص واردات تمهیدات خاصی صورت گرفته و دستورالعمل خاصی برای مدیریت واردات ابلاغ شده که در زمینه قیمت‌گذاری کالاهای وارداتی نیز کمیته‌ای تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: تشکیلات سازمان حمایت پس از ادغام دو وزارت‌خانه مقداری مغفول ماند ولی اخیرا شکل گرفته و رشد کرده است، اما در کنار اینکه یک مجموعه قوی در سازمان حمایت در مرکز شکل گرفته، سازمان‌های استانی بازرسی و نظارت که 52 سرفصل کاری تعداد محدودی نیرو دارند.

متین بیان کرد: سازمان حمایت رشد خوبی داشته ولی در استان‌ها مشکل داریم، چارت تشکیلاتی سازمان حمایت باید در استان‌ها تغییر کرده و تقویت شود تا کارایی لازم را از آن شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه زمانی که سایه بازرسی در بازار کمرنگ می‌شود شرایط بازار نامطلوب می‌شود و نمی توان بازار را مدیریت کرد و مستلزم این مسئله این است که سازمان حمایت در سازمان‌ها تقویت شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار