کد خبر: ۴۵۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۱ 10 June 2015
محمدرضا شاهجانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حمایت غذایی از کودکان زیر شش سال که دچار سو تغذیه شده اند موجب تامین رشد مغزی و پیشگیری از آسیب های جسمی و ذهنی جامعه هدف می شود.

وی افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، کودکان زیر شش سالی را که پس از بررسی های بهداشتی با وجود ارائه آموزش های تغذیه ای و معاینات پزشکی، همچنان مبتلا به سو تغذیه پایدار هستند به کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران معرفی می شوند تا سبد غذایی آنان مشخص و به آنان ارائه شود.

شاهجانی یادآور شد: درسال گذشته افزون بر874 کودک مبتلا به سوء تغذیه پایدار از سبد غذایی کمیته امداد استان تهران بهره مند شدند.

وی افزود: با گذشته دو ماه و بیست روز از آغاز امسال تعداد این گونه کودکان به 981 نفر افزایش یافته است که برای تامین سبد غذایی این کودکان هزینه ای معادل چهارمیلیارد و 80 میلیون ریال پرداخت شده است.

شاهجانی گفت: حمایت غذایی کودکان زیر شش سال امسال نیز به شکل فعالانه با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: خانواده های تحت پوشش کمیته امداد که دارای کودکان زیر شش سال هستند امسال می توانند کودکان خود را برای انجام پایش رشد از نظر سوء تغذیه و آسیب های احتمالی به مراکز بهداشتی و درمانی منتقل کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران گفت: در صورت تایید مراکز بهداشتی مبنی بر سو تغذیه پایدار، این کودکان علاوه بر دریافت سبد غذایی از کمک های حامیان خیر نیز بهره مند می شوند. 


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار