کرمی مدیرکل حوزه امور روستایی استاندار آذربایجان شرقی:
نشست خبری مدیرکل حوزه امور روستایی استاندار آذربایجان شرقی با موضوع ارائه گزارش عملکرد این حوزه و ویژه‌برنامه‌های روز دهیار امروز چهارشنبه ۱۴ تیر در محل ساختمان جدید استانداری برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۴۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶ 05 July 2017
به گزارش تابناک تبریز، تقی کرمی با اشاره به اینکه در استان  1912 دهیار فعالیت میکنند و با توجه به اینکه تعداد مصوب دهیارها 1930  نفر است، افزود، 18 روستا به دلیل مهاجرت اهالی به ظرفیت مورد نظر نرسیده است.

کرمی اذعان داشت: مطابق قانون، دهیاران باید 47 وظیفه عمل کنند که در سال 77 به عنوان دهیاران خودکفا اعلام شدند.
 
کرمی تشریح کرد، از سال 82 تا پایان شهریور 92 میزان کمکها، 117 میلیارد تومان است، و در دولت تدبیر این کمک335 میلیارد تومان بوده است.

مدیر امور روستایی استان ابراز کرد،اسفند 92 با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری، تاکتیک دهیاران  تغییر کرد، دلیل این تغییر یکی اشتغال است که دهیاران با ارائه وام ها ارزان قیمت و تسهیلات لازم اشتغال را برای آنها فراهم کرد و مورد بعدی این که دهیاران  در این حوزه ورود کنند.
 
مبحث دیگر، ورود دفتر امور روستایی استان، 52 روستای مورد هدف گردشگری بوده که برای جهت جذب توریسم اتفاق می افتد.

وی اضافه کرد،سال گذشته دولت به 7 روستا منابع مالی تخصیص داد که توریسم ها از این بازدید کنند.

کرمی ابراز کرد،دفع زباله و رفع پسماندها زباله ای، یکی از وظایف دهیاران است که دولت نزدیک 1000 دستگاه در اختیار دهیاران قرار داده است، در گذشته با توجه به پیش بینی نکردن جای مناسب برای رفع زباله، دهیاران موظف شده اند تا زباله ها را به 5 کیلومتری زباله ها انتقال داده و آن را به شکل مناسبی دفع شود.

مدیر کل امور روستایی افزود،در خصوص عدم تشکیل شوراها، زمانی که قانونگذار روستایی را منتخب به ایجاد شورا میداند، این فرصتی برای دهیاران است که همراه شوراها حرکت کنند.

وی اضافه کرد،قانونگذار اجازه را برای کسی صادر می کند که از افراد آن روستا بوده یا تعلقات در روستا باشد که متاسفانه این کار در بعضی از روستا ها اتفاق نیفتاد.

کرمی تصریح کرد،دهیاران مکلف اند برای هر ساخت و ساز پروانه صادر کنند و شهرداران مرجع رسیدگی به تخلفات ساخت و ساز هستند ولی در روستاها کمسیون ماده 99 است که پروسه فرآیند طولانی داشته و هر دهیار موظف است که بعد از تکمیل آن تخلف را به بخشداری و بعد از تکمیل بخشداری به ماده 99 ارسال کند.

کرمی تشریح کرد، در291 روستا طرح هادی بازنگری شده است که این اقدام با رشد 2.4 درصدی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین عوامل خروج شهروندان از شهرها و روستاها به سایر شهر ها، نبود فرصت شغلی است، افزود، امروز شاهد هستیم که تعدادی از شهروندان به عسلویه کوچ می کنند، چراکه در این منطقه فرصت شغلی وجود دارد.

کرمی اذعان کرد،در سال گذشته موظف بودیم در استان 8776 نفر از طریق دستگاه های اجرایی شغل ایجاد کنیم ، که توانستیم با ایجاد شغل برای 8813 نفر بیش از صد درصد وظیفه خود را عمل کنیم.

کرمی تصریح کرد، باکمال تاسف برنامه نویسان ،نگاه شهر محور دارند ، و خدمات بیشتر در شهرها بوده و باعث می شود روستاییان برای استفاده از خدمات به شهرها انتقال یابند.

 کرمی اذعان داشت:در سال 57 نسبت جمعیت شهر به روستا 30 به 70 بود و این نسبت در حال حاضر 74 به 26 است.
وی اضافه کرد،برخی از روستاها به شهرها ملحق شده است و برخی روستا ها به شهر تبدیل شده است؛ این موضوع در تغییر نسبت مذکور تاثیر فراوان دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :