مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از راه اندازی اولین کاروان پیوند با حضور 150 صنعتگر در حوزه های مختلف صنایع دستی در مرکز استان خبر داد.
کد خبر: ۴۵۱۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 02 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛فاطمه دانش یزدی  با بیان اینکه کاروانی تحت عنوان پیوند در دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان حضور دارد اظهار داشت: این نمایشگاه از 14 الی 18 تیرماه سالجاری در محل دائمی نمایشگاه های استان برپا می شود که صنعتگران و هنرمندان در حوزه بامبو، حصیر و بوریا در کارگاههای زنده تبادل اندیشه می کنند.
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به اینکه کاروان پیوند با حضور هشت استان کشور در دهمین نمایشگاه شرکت می کند تصریح کرد: هنرمندان حصیر باف از مناطق شمالی و جنوبی کشور در این نمایشگاه فعالیت خواهند داشت.
وی هدف از برگزاری کاروان پیوند را ایجاد نوآوری در صنایع دستی بویژه حصیربافی عنوان و خاطر نشان کرد: صنعت حصیربافی استان به دلیل وجود نخلستانهای متعدد در بافق است و می تواند به عنوان یک برند برای این شهرستان ثبت جهانی شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد همچنین افزود: اشتغال پایدار در صنایع دستی یکی از ارکان اساسی تحقق اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است.
وی گفت: اشتغال پایدار و خود اشتغالی جامعه ی هدف در صنایع دستی استان یزد و حمایت از صنعتگران می تواند باعث ترغیب در خرید صنایع دستی و افزایش سودآوری در این حوزه شود.
بافق تنها شهرستان استان یزد است که دارای نخلستان های انبوه می باشد و مواد اولیه صنایع حصیری از شاخ و برگ و الیاف درخت خرما تامین می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار