رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از 11 واحد پرورش شتر مرغ در لرستان 5 واحد تعطیل هستند.
کد خبر: ۴۵۱۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵ 01 July 2017
عبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستانظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد در رابطه با صنعت پرورش شترمرغ اظهار داشت: صنعت شتر مرغ در لرستان از ۷۸ آغاز شد و در ابتدا بسیار از فعالان این حوزه با مشکل مواجه شدند.

وی افزود: در استان لرستان ۱۱ واحد پرورش شتر مرغ وجود دارد که در آن ۹ هزار قطعه گوشتی و ۴۷۰ قطعه مولد در آنها پرورش داده می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: از این ۱۱ واحد موجود در استان در حال حاضر تنها ۶ واحد فعال بوده و مابقی واحدها تعطیل هستند.

بازدار یادآور شد: از این ۶ واحد فعال در لرستان، سالانه بیش از ۵۰۰ تن گوشت شترمرغ تولید می‌شود و عمده تولید در لرستان به مصرف رسیده و مقداری نیز به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه شناخت مردم از مصرف گوشت شترمرغ بیشتر شده‌است، خاطرنشان کرد: با ارتقای سطح مولد و افزایش آگاهی و شناخت مردم پیش‌بینی می‌شود که این صنعت در لرستان آینده خوبی داشته‌ باشد.

ایشان در ادامه بیان کرد: استان لرستان با داشتن ۳ واحد تولید گوشت شترمرغ ۲۵درصد ظرفیت تئولید گوشت شترمرغ در کشور را دارد.

بازدار با اشاره به اینکه در حال حاضر و با شرایط فعلی تولید هر قطعه شترمرغ ۲۶۰هزارتومان سود دارد، عنوان کرد: در زمینه ایجاد اشتغال نیز به ازای هر ۱۰۰ قطعه گوشتی یک نفر و به ازای هر ۲۵ قطعه مولد برای یک نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی افزود: با وجود هزینه بالای خرید گوشت شتر مرغ، به علت وجود ظرفیت‌های محدود در این صنعت بازار فروش این محصول روزبه‌روز افزایش می‌یابد‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار