رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشورگفت: پایین‌ترین رده بردباری اجتماعی در تحقیقات جهانی صورت گرفته طی 6 ماهه نخست سال 95 به ایرانی‌ها تعلق گرفت و این امر بسیار قابل تامل است.
کد خبر: ۴۵۰۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ 01 July 2017

به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس ، عباس‌علی الهیاری ، اظهار داشت: مشاوران نقش بسیار مهمی در کنار خانواده‌ها ایفا می‌کنند و این موضوع می‌تواند به‌عنوان یک فرصت مورد استفاده قرار بگیرد.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور ادامه داد: در برنامه ششم توسعه به مباحث آموزش سلامت در کشور توجه ویژه شده است و در قالب سیاست مشخص و مدون، آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

الهیاری ارائه آموزش مهارت‌های زندگی به جوانانی که می‌خواهند وارد زندگی جدید شوند را موضوعی لازم و ضروری بیان کرد و یادآور شد: نباید از جوانانی که آموزش ندیده‌اند، توقع رفتارهای موجه و در چهارچوب لازم را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌های خوبی طی سال‌های اخیر در زمینه ارائه آموزش به اقشار مختلف به امضا رسیده است و حاصل آن وجود مشاوره‌های قوی در نیروهای انتظامی، سازمان ملی جوانان، دانشگاه‌ها و مدارس است.
 
این مسؤول به عدم وجود پایگاهی در دنیا برای اطلاع‌رسانی در زمینه روحی و روانی اشاره کرد و متذکر شد: اگر می‌خواهیم یک خانواده موفق و خوشبخت داشته باشیم، باید همه ملاک‌ها و معیارهای خوشبختی را مد نظر قرار بدهیم.
 
وی با تاکید بر توجه به مسائل روحی و روانی در زندگی فردی و سطوح مختلف جامعه با هدف کاهش ناهنجاری‌ها، خاطرنشان کرد: بیش از 70 درصد بیماری‌های جسمی ریشه در مباحث روحی و روانی دارد که توجه و تقرب به مرجع نور یعنی خداوند متعال می‌تواند به انسان آرامش و آسایش روحی و روانی بدهد.
 
رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم استفاده خانواده‌ها از مشاور، تصریح کرد: مراجعه به مشاوران یک ضرورت است و روان‌شناسان باید در خدمت خانواده‌ها بوده و موجب پیشگیری از به‌وجود آمدن مشکلات شوند.
 
وی با بیان اینکه سازمان سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور در راستای رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری گام‌های خوبی برداشته است، گفت: از جمله آن می‌توان به آمادگی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی در همه سطوح اشاره کرد.
 
الهیاری خاطرنشان کرد: سیاست‌های خوبی در برنامه ششم توسعه برای بحث سلامت در نظر گرفته شده است که از جمله آن می‌توان به پیوست سلامت در طرح‌های اجرایی اشاره کرد.

به گفته رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور، در تحقیقات جهانی صورت گرفته در سال 2017 و 6 ماهه نخست سال 95 متاسفانه ایرانی‌ها از نظر میزان بردباری اجتماعی پایین‌ترین رده را داشتند که این امر بسیار قابل تامل است.
 
وی با اشاره به اینکه باید در کشور ما هم همچون کشورهای توسعه‌یافته در کنار هر فرد از بدو تولد یک مشاور خوب وجود داشته باشد، گفت: در میان مشاوران هم ما شاهد خطا هستیم همان‌طور که در سایر اقشار مختلف هم وجود دارد و می‌توان این خطاها را با ارائه آموزش‌های لازم به حداقل رساند.
 
الهیاری با بیان اینکه امروزه جامعه ما به وجود مشاوران نیاز پیدا کرده است و وجود یک مشاور در کنار هر خانواده لازم و ضروری است، اضافه کرد: باید کمک گرفتن از توان و راهنمایی‌های افراد مشاوره برای مردم ما به یک فرهنگ تبدیل شود.
 
رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور وجود اسان سالم را لازمه توسعه در کشور بیان کرد و متذکر شد: در همه دنیا محور توسعه انسان است و این انسان باید هم در زمینه 
جسمانی و هم در زمینه روحی سالم باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار