مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی زنبورداران مهریز گفت: تعداد 300 زنبوردار با ظرفیت پنج هزار کلنی کندو در مناطق مختلف این شهرستان مشغول فعالیت هستند که سالانه بالغ بر 12 تن عسل در شهرستان مهريز برداشت می ‎‎ شود.
کد خبر: ۴۵۰۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ 30 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ «امیر حیدری خورمیزی» اظهار کرد: شهرستان مهریز به دلیل شرایط آب و هوایی و اقلیمی مناسب و تنوع گیاهی در مناطق ییلاقی و کوهستانی یکی از مناطق مستعد برای پرورش زنبور عسل است.

وی افزود: به همین دلیل افراد زیادی از مردم شهرستان مهریز به سمت پرورش زنبور عسل روی آوردند و تعداد 300 زنبوردار با ظرفیت پنج هزار کلنی در مناطق مختلف این شهرستان مشغول فعالیت هستند که سالانه بالغ بر 12 تن عسل در شهرستان مهریز برداشت می شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی زنبورداران مهریز با بیان این که زمینه فعالیت برای زنبورداران در این شهرستان فراهم است، خاطرنشان کرد: با وجود این که می توان با صرف حداقل هزینه، یک اشتغال در بخش زنبورداری راه ‎‎ اندازی کرد متاسفانه در طی چند سال اخیر توجهی به این حوزه نشده است در حالی که می توان با تخصیص اعتبار و اعطاء تسهیلات کم بهره به متقاضیان زنبورداری، برای تعداد زیادی از افراد جامعه به ویژه جوانان بیکار، اشتغالزایی کرد.

حیدری اظهار کرد: در سال جاری به علت خسکسالی های اخیر و بارندگی های کم در سال آبی گذشته پیش بینی افزایش تولید را نداریم .

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار