مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه گفت : زمین های کوهستانی این شهرستان دارای ظرفیت فراوانی برای کشت انواع گیاهان دارویی است که در حال حاضر فقط گل گاو زبان به صورت عمده مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است .
کد خبر: ۴۴۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴ 08 June 2015
رضا پور فلاح روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : کشاورزان گلوگاهی امسال در حدود 13 هکتار زمین های کوهستانی این شهرستان ، گیاه دارویی گل گاو زبان کشت کردند .

وی بیان کرد : از 13 هکتار زمین های گل گاو زبان گلوگاه ، 11 هکتار به صورت خودرو وجود دارد و تنها دو هکتار آن به صورت اصلاح شده ایجاد شده است .

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه افزود : یکی از خواص ویژهگل گاو زبان ، گل دهی مستمر دوماهه و همچنین نیاز کم این گیاه دارویی به آبیاری است .

پورفلاح ادامه داد : قیمت بالای این گیاه دارویی می تواند یکی از دلایل رغبت بیشتر کشاورزان روستاهای کوهستانی به کشت این محصول باشد .

وی گفت : پرورش گیاهان دارویی در رونق اقتصاد خانواده در روستاهای بالادست که دارای اراضی ضعیف از نظر حاصل خیزی است ، بسیار موثر و نیازمند توجه بیشتر است .

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه بر ضرورت توسعه بیشتر این محصول از نظر سطح زیر کشت و تشویق کشاورزان به کشت مکانیزاسیون این گیاه دارویی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر مراحل کاشت، داشت و برداشت این محصول به طور کامل سنتی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار