مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران گفت:از کارت جامع هوشمند ایثارگران شهرداری تهران رونمایی شد.
کد خبر: ۴۴۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹ 07 June 2015
مهدی محمدباقری در گفت‌وگو با فارس، درباره عملکرد این اداره کل اظهار داشت: امور ایثارگران شهرداری تهران یک نهاد خدماتی و رفاهی بود که عمده خدمات آن در حوزه موضوعات رفاهی و معیشتی ایثارگران شاغل در شهرداری تهران خلاصه می‌شد.

وی ادامه داد: با تشکیل مجموعه جدید اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران یک تغییر رویکرد در ارائه خدمت به این ایثارگران داشته‌ایم و ماموریت جدیدی نیز در حوزه ایثارگران شهروندی به وجود آمده است.

محمدباقری افزود: علی‌رغم خدماتی که در حوزه‌های مختلف به ایثارگران شهرداری ارائه می‌شود، ارائه خدمات فرهنگی را نیز مدنظر قرار داده‌ایم تا بتوانیم در این حوزه نیز اقداماتی را انجام دهیم و اینگونه نباشد که صرفاً ایثارگران را از لحاظ مالی و معیشتی مورد توجه قرار داده شوند و از لحاظ فرهنگی به آنها توجهی نشود.

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران یادآور شد: بررسی وضعیت ایثارگران شهروندی نیز در این اداره کل مورد توجه قرار گرفت و به صورت سالانه دیدارهایی با ایثارگران شهر تهران داریم.

محمدباقری یادآور شد: در سال گذشته 14 هزار دیدار با ایثارگران شهر تهران به عمل آمد و در رویکرد جدید ایثارگران و جانبازان اعصاب و روان و ایثارگران مستمند را در اولویت اقدامات خود قرار داده‌ایم.

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران با اشاره به اینکه ما بنا نداریم وظایف و تکالیف بنیاد شهید را عملی کنیم، گفت: به ایثارگرانی که در حوزه معیشت زندگی دچار معضلات و مشکلات عدیده‌ای هستند، به آنها پرداخته می‌شود و سعی می‌کنیم موضوعات را به نوعی مرتفع کنیم.

بیش از 4 هزار ایثارگر مستمند و جانبازان اعصاب و روان شهر تهران بسته‌های ارزاق دریافت کردند

وی افزود: در همین راستا نیز در آستانه عید نوروز طرح برکت مادری را اجرایی کردیم که در این طرح بیش از 4 هزار ایثارگر مستمند و جانبازان اعصاب و روان شهر تهران بسته‌های ارزاق دریافت کردند و این اقدام با این رویکرد انجام شد که در شب عید حداقل نیاز یک خانواده برای گذران آن دوران تأمین شود.

محمدباقری اظهار داشت: ما در حوزه اداره کل ایثارگران و در ارائه خدمات چند رویکرد را مد نظر قرار دادیم که یکی از آنها حفظ شأن ایثارگران بود و اینکه ارائه خدمات به آنها از روش‌های سنتی به الکترونیکی تغییر پیدا کند و در همین راستا نیز در روز 2 خرداد به مناسبت روز جانباز از کارت جامع هوشمند ایثارگران شهرداری تهران رونمایی شد.

4200ایثارگر شاغل شهرداری تهران کارت ایثارگری دریافت می‌کنند

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران یادآور شد: در فاز اول کارت جامع هوشمند ایثارگران برای 4 هزار و 200 نفر از ایثارگران شاغل در شهرداری تهران تهیه و تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: تمام خدمات اداره کل ایثارگران شهرداری تهران در این کارت تعبیه شده است و دیگر ایثارگران لازم نیست برای دریافت خدمات در حوزه‌های درمان دریافت بن و ... نیاز به معرفی‌نامه داشته باشند چرا که این کارت هم خدمات مالی و هم رفاهی به آنها ارائه خواهد داد.

محمدباقری گفت: ایثارگران شهرداری تهران با این کارت می‌توانند از خدمات حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس و مراکز ورزشی شهرداری تهران نیز به صورت رایگان استفاده کنند.

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران افزود: کارت ایثارگری، کارت شناسایی ایثارگران نیز محسوب می‌شود و نسبت ایثارگری و موضوع آن در پشت این کارت درج شده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای ارائه کارت ایثارگری به شهروندان ایثارگر دارید، اظهار داشت: به بنیاد شهید تهران بزرگ و وزارتخانه‌ها پیشنهاد داده‌ایم که این کارت را برای ایثارگران در نظر بگیرند و این کارت مبنای ارائه خدمات به ایثارگران باشد.

محمدباقری اظهار داشت: تکالیف قانون جامع خدمات ایثارگران در شهرداری تهران اجرایی شده است که در همین راستا ایثارگران می‌توانند از مترو و اتوبوس به صورت رایگان استفاده کنند که به دلیل نبود زیرساخت‌ها هنوز این اتفاق صورت نگرفته است که با استفاده از این کارت پایه این خدمات نیز نهادینه خواهد شد.

وی درباره ایثارگران بازنشسته شهرداری تهران نیز اظهار داشت: این افراد توسط سازمان بازنشستگی شهرداری تهران خدمات دریافت می‌کنند.

وی درباره اجرای قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران اظهار داشت: این قانون پس از گذشت چندین سال در سال 92، توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب و ابلاغ شد اما به جهت بار مالی که این قانون داشت دستگاه‌های مختلف از اجرای آن سرباز زدند و بنا به گزارش بنیاد شهید شهرداری تهران پیشرو در اجرای این قانون بوده است و تمام موارد آن در شهرداری تهران اجرایی شده است.

 محمدباقری یادآور شد: در سال گذشته توانستیم معوقات فوق‌ العاده شغل ایثارگری را که جزء مواد قانونی است پرداخت کنیم.

وی افزود: در حوزه جانبازان اعصاب و روان 36 خانواده در وضعیت حاد هستند و تحت پوشش اداره کل ایثارگران شهرداری تهران قرار گرفته‌اند که 500 خانواده نیز هستند که در وضعیت نامناسبی قرار دارند و در کل 3 هزار جانباز اعصاب و روان در شهر تهران داریم که قانون به صورت کامل در مورد این افراد اجرایی نشده است.

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران افزود: با تدبیر شهردار تهران مجمع فرزندان شهید شهرداری تهران تشکیل شد که این مجمع علاوه بر جذب 300 نفر که ساماندهی و بکارگیری آنها در شهرداری تهران آغاز شده است از بین آنها بیش از 60 مدیر را به شهرداری تهران داده است که موضوعات فرزندان و خانواده‌های شاهد و ایثارگر را پیگیری می‌کند.

محمدباقری افزود: متاسفانه قانون در حوزه تشخیص درصد جانبازان دارای ابهامات و اشکالات اساسی است به عنوان مثال جانباز اعصاب و روانی که تنها 10 درصد جانبازی آن تعریف شده است اما از کار افتاده است و فشار زیادی بر خانواده وی تحمیل می‌شود و می‌توان گفت شاید بیش از یک جانباز 70 درصد مشکلات خاص خود را دارد.

وی گفت: وام‌هایی نیز در قالب کمک‌هزینه خرید مسکن و وام‌های ضروری برای ایثارگران شهرداری تهران در نظر گرفته شده است که جزئیات آن در آینده اعلام می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار