تابناک : اصفهان از قدیم الایام به خاطر تعداد زیاد کارخانجات که در خود جای داده است به نام شهر صنعتی شناخته می شد ، شهری که امروز تنها نمای از کارخانجات در آن مشاهده می‌شود.
کد خبر: ۴۴۲۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹ 17 June 2017
تابناک اصفهان: اصفهان را سالهای سال به خاطر صنعتی بودن شهری پر درآمد و برخوردار تلقی می کردند و از این بابت همیشه مورد ظلم دولتمردان واقع می شد از این جهت که بالاترین مالیاتها را از مردم این استان دریافت می کردند و کمترین بودجه را به این شهر اختصاص می دادند .
 
 همین نگاه که اصفهان شهری برخوردار است باعث شد در این سالها که تنها نمایی از کارخانجات در آن مشاهده می‌شود، بخشی زیادی از شهر فلج بماند زیرا که همچنان میزان بودجه تخصصی به آنها با همان نگاه برخوردار به اصفهان وارد می‌شود.

کارخانجات اصفهان از حدود ۵ سال پیش تاکنون یکی پس از دیگری به مرحله ورشکستگی رسیده است به طوری که غالب صنایع با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد خود مشغول به کار هستند.

کارگران که به خاطر بحرانی بودن اوضاع کارخانجات یا خود مجبور به استعفا شدند یا از کارخانه اخراج شدند و آن هم به دلیل اینکه صاحبان کارخانجات توانایی پرداخت حقوق ماهانه کارگران خود را ندارد.

اصفهان که دیگر آن شهر پر قدرت نیست و بالاترین آمار خیران را داشته و غالب خیران همین صاحبان کارخانه جات بودند امروز خود به دنبال جذب خیر هستند.

کشاورزانش که خود بیشترین زکات و خمس را می دادند امروز خود نیازمند خمس و زکات شده اند.

اصفهان دیگر نه صنعتی است و نه می تواند به کشاورزی اش به بالد و نه اینکه یک شهر باستانی و تاریخی است زیرا که کمبود بودجه باعث شده به هنگام نتوانند آثار باستانی اصفهان را بازسازی و به سازی کنند.

اما آنچه بیشتر نظم اصفهان را برهم زده است نبود یکدستی و هماهنگی مسئولان در مواقع بحرانی است و اینکه هر مسئولی خود ساز خود را می زند و برای حل مشکلات تنها شاهد پاس کاری هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار