نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت:لغو سند ۲۰۳۰ بعنوان نوعی کاپیتولاسیون سیاسی که فرهنگ ما را نشانه گرفته بود با هوشیاری وتذکر بموقع مقام رهبری و حمایت ائمه جمعه و مردم محقق شد.
کد خبر: ۴۴۲۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 17 June 2017
آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که با حضور گسترده روزه داران در مسجدالنبی اظهارداشت: در ماه رمضان با اتکا به آموزه های دینی و اخلاقی از جمله رسیدگی به امور نیازمندان، صله رحم، ایتام باید برای خود اندوخته ای برای آخرت داشته باشیم.

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: رعایت حال همسایگان در دین اسلام نیز بسیار توصیه شده تا جایی که تصور می شود همسایگان ارث می برند لذا باید در زندگی آپارتمان نشینی به آرامش و آسایش همسایگان بیشترتوجه کنیم.

وی اضافه کرد: ماه رمضان بهترین ایام برای انس با قرآن کریم است تا با تلاوت، ترجمه، تفسیر و تدبر در ایات الهی خود را به معبود نزدیک کرده و از ثواب آن برخوردار شویم.

عابدینی تصریح کرد:عمل به قرآن درماه رمضان نیزتوصیه شده تابا اصلاح رفتار و گفتار خود و عمل به آموزه های قرآنی سعادت دنیا و آخرتمان را تضمین کنیم.

حمایت از مظلومان و نیازمندان را فراموش نمی کنیم

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین یادآورشد: در ماه ضیافت الهی حمایت از مظلوم، رسیدگی به نیازمندان، مهربانی، دور ریختن کدورت ها، دفاع از ستمدیدگان، اقامه نماز، روزه گرفتن، پهن کردن ضیافت افطاری برای مستمندان، بخشش و گذشت باید سرلوحه کار همه روزه داران و مومنان باشد.

وی با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) گفت: امام علی(ع) برای پیاده کردن عدالت، تقوی، ایمان، امر به معروف و نهی از منکر، به شهادت رسید و امروز وظیفه داریم با تبعیت از ولایت فقیه در مسیر مولایمان گام برداریم.

با امیر مومنان و ولایت فقیه تجدید بیعت می کنیم

خطیب جمعه قزوین درادامه اظهارداشت:امروز می خواهیم با امام خود حضرت علی(ع) بیعت کرده و متعهد شویم تا زنده هستیم حق را بشناسیم و از آن دفاع کنیم و حامی و پشتیبات مظلومان و ستمدیدگان جهان باشیم.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی هم وظیفه ایمانی داریم اگر نیاز باشد از مردم مظلوم لبنان، فلسطین، یمن، عراق، سوریه، بحرین حمایت کنیم و نگذاریم زیر یوغ استعمار و استبداد نابود شوند.

آیت الله عابدینی گفت:باید وحدت خود را با محور ولایت حفظ کنیم و با شرکت در نمازهای جمعه و جماعات خود را تشنه قرآن، نهج البلاغه و نماز و عبادت نشان دهیم و در عمل نیز به احکام دینی پایبند باشیم.

وی اضافه کرد: باید اخلاق جوانمردانه علی(ع) و اولادش را در زندگی خود پیاده کرده ودرمسیر اخلاق حرکت کنیم.

شب قدر موجب برکت در زندگی و تعیین سرنوشت افراد است

عابدینی در ادامه با بیان اهمیت شب قدر اظهارداشت: زندگی بدون برکت قابل تحمل نیست و با سختی و مشکلات فراوانی همراه است لذا باید بدانیم بسیاری از مشکلات زندگی ما با دست انسانها باز نمی شود بلکه باید از خداوند طلب کنیم تا گشایشی در امورمان ایجاد شود.

وی اضافه کرد: شب قدر فقط شب نزول قرآن نیست بلکه زمان نزول امیرمومنان است و اگر شب قدر را درک نکنیم برکت از زندگی ما رخت برمی بندد و قادر به گره گشایی از مشکلات نخواهیم بود.

امام جمعه قزوین گفت: در شب قدر باید کینه و عداوت ها را کنار گذاشت و با نزدیکی به قرآن وطلب بخشش و عفو برای تهذیب نفس و امر به معروف و نهی از منکر تلاش کرد.

روز قدس، روز عزت و قدرت نمایی مسلمانان جهان است

خطیب جمعه قزوین با اشاره به فرارسیدن روز جهانی قدس یادآورشد: روز قدس، روز عزت و قدرت نمایی و انسجام همه مسلمین جهان است که در برابر استکبار قیام کرده اند.

وی بیان کرد: در تقویم انقلاب اسلامی ایران دو راهپیمایی بسیار مهم داریم که ۲۲ بهمن اعلام پایبندی به نظام و انقلاب است و روز قدس که یک نگاه فرامرزی برای مقابله با ستم و ظلم است.

عابدینی اظهارداشت: شاید برخی سیاست مداران کج اندیش به شعارهای انقلابی ما در روز قدس بی تفاوت
باشند زیرا از نقشه قرآنی و اهداف عاشورا بی خبرند و عقلشان قد نمی دهد لذا با برخورد کودکانه با این شعارها مخالفت می کنند.

وی بیان کرد: برخی افراد مانند فتنه گران چون تقوی و ایمان ندارند با عمق شعارهای انقلابی مردم بیگانه اند و نمی دانند باید در روز جهانی قدس چشم انداز جهانیان را برای ظهور امام زمان (عج) ترسیم و آنها را برای حضور حضرت آماده کرد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد:در روز جهانی قدس باید همه انسانهای آزاده جهان با ایمان الهی بپا خیزند و علیه صهیونیست ها، متجاوزان، تروریست ها و ستمگران عالم فریاد بکشند و روشنگری کنند.

وی در خصوص عزل بنی صدر از فرماندهی کل قوا هم گفت: وقتی که بنی صدر خائن به دلیل بی لیاقتی از فرماندهی کل قوا عزل شد بازهم آگاه نشد و حرکت خود را ادامه داد و این بار با رای مجلس از مسئولیتی که با نفاق و ریا و فتنه گری کسب کرده بود نیز عزل شد و به سرانجام شومی گرفتار شد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین با اشاره به سایر مناسبت های روز هم اظهارداشت: شهادت بخارایی، امانی، صفار هرندی و نیک نژاد برای لغو کاپیتولاسیون صورت گرفت و امروز هم باید هشیار باشیم تا با روش های دیگر زیر بار استعمار نرویم.

لغو سند ۲۰۳۰ با هوشیاری رهبری و تکبیر مردم بود

خطیب جمعه قزوین با ابراز خرسندی از لغو سند ۲۰۳۰ گفت: خوشبختانه با هوشیاری مقام معظم رهبری و تذکر جدی ایشان در خصوص مشکلات جدی سند ۲۰۳۰ و انعکاس آن در خطبه های نماز جمعه و با حمایت و تکبیر شما مردم شاهد لغو این سند هستیم.

وی اضافه کرد: این سند که یک نوع کاپیتولاسیون سیاسی بود و عده ای آن را بسرعت تصویب کرده بودند لغو شد و امیدواریم دیگر شاهد این نوع برنامه ها نباشیم.

آیت الله عابدینی در خصوص هفته جهاد کشاورزی و اهمیت اجرای طرح های بیابان زدایی، صرفه جویی در مصرف آب و نیز روز تبلیغ نکاتی را یادآورشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار