نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد
تابناک: نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اکنون با نبود خانه‌های بهداشت در محلات حاشیه شهر مواجه هستیم به همین منظور مسئولان باید نسبت به ایجاد و راه‌اندازی خانه‌های بهداشت در تمام محلات شهر اقدام کنند.
کد خبر: ۴۴۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰ 06 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، احمد شریعتی پیش از ظهر امروز در نطق پیش از دستور خود در هشتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اظهار داشت: طی هفته‌های گذشته در ارتباط با شیوع بیماری شیگلوز عنوان شد که مشکل از آب آشامیدنی بوده اما این بیماری ناشی از آب آشامیدنی نبوده است.

وی اضافه کرد: سپس عنوان شد که این بیماری ناشی از سبزیجات آبیاری شده با فاضلاب است، با نظارت مراکز خدمات کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی مشخص شد که این بحث در اصفهان به ندرت بوده یا نبوده است اما متأسفانه با شایعات بسیار در این زمینه مردم از مصرف سبزیجات منع شدند و خودداری کردند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این موضوع آثار و آسیب‌هایی را برای مردم به دنبال داشته است، تصریح کرد: سبزیجات در تأمین مواد معدنی و مفید و ویتامین‌ها بسیار کار‌ساز هستند.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه با این شایعات و تبلیغات سوء از سوی دیگر آسیب و ضرر بسیاری را به کشاورزان و صیفی‌کاران و به ویژه مردم شرق اصفهان رساندند، ادامه داد: با کمبود آب در اصفهان امرار معاش این افراد از طریق کشاورزی است.

شریعتی با اشاره به بازدید اعضای شورای شهر از میدان میوه و تره‌بار تاکید کرد: در این بازدید شاهد بودیم که متأسفانه مردم نسبت به خرید سبزیجات اقدام نمی‌کنند و نا‌رضایتی‌های بسیاری در زمینه عدم خرید سبزیجات از سوی مردم وجود داشت.

وی با بیان اینکه از دانشگاه علوم پزشکی، معاونت دارو و غذا و کنترل و نظارت بر مواد غذایی، جهاد کشاورزی و متولیان امر درخواست می‌کنیم که با شیوه علمی و دلایل درست پیش از شایع شدن و آسیب رساندن به مردم واقعیت‌ها مشخص شود، افزود: البته از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تشکر می‌کنیم که توسط رسانه‌ها اعلام کرد که این بیماری ناشی از سبزیجات اصفهان نبوده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از آموزش و پرورش و مسئولان مربوطه تشکر می‌کنیم که برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در سطح شهر تلاش می‌کنند، همچنین آموزش و پرورش باید در فصل فعلی که ثبت‌نام دانش‌آموزان است، نظارت بیشتری را در نحوه ثبت‌نام‌ها و نحوه کمک‌های دریافتی یا مشارکت مردم به مدارس داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه نرخ مشارکت مردم به مدارس باید مشخص شود و تسهیلات لازم باید در ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس برای شهروندان ایجاد شود، اظهار کرد: مشارکت مردم به مدارس باید با نرخ مشخص باشد.

شریعتی با بیان اینکه شهرداری اصفهان و سازمان‌های مربوطه باید تسهیلات لازم را برای حمل و نقل عمومی در ساعات برگزاری کلاس‌های فوق برنامه در فصل تابستان برای شهروندان فراهم کنند، ادامه داد: به دنبال این موضوع دانش‌آموزان به سهولت می‌توانند از حمل و نقل عمومی در سطح شهر استفاده کنند و این موضوع از ایجاد ترافیک و آلودگی هوا در شهر جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با نبود خانه‌های بهداشت در محلات حاشیه شهر مواجه هستیم و مسئولان باید نسبت به ایجاد و راه‌اندازی خانه‌های بهداشت در تمام محلات شهر اقدام کنند، تصریح کرد: در روز گذشته شاهد کلنگ‌زنی بزرگترین مرکز درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی اطفال در مکمل بیمارستان امام حسین (ع) در شهر اصفهان با حضور وزیر بهداشت و درمان بودیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تقدیر و تشکر از دانشگاه علوم پزشکی و مسئولان مربوطه در راستای انجام این اقدام مهم اضافه کرد: افتخار می‌کنیم که با وجود خیران در شهر اصفهان بتوانیم کمبود‌های موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه بنا به گفته وزیر بهداشت اصفهان با کمبود 5 هزار تخت بیمارستانی مواجه است، تأکید کرد: ما باید توسط خیران به سیستم درمانی شهر کمک کنیم و از دانشگاه علوم پزشکی نیز به منظور انجام تلاش‌های بسیار در حوزه خدمت‌رسانی به مردم تشکر می‌کنیم.

شریعتی افزود: دانشگاه علوم پزشکی باید نسبت به ایجاد و تأمین خانه‌های بهداشت در محلات حاشیه شهر، ارغوانیه در شرق و یا محمود‌آباد در شمال و قائمیه در غرب و محلات دیگری که این امکانات را ندارند، اقدام کند تا این خدمات به صورت عادلانه در سطح شهر توزیع شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار