عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم:
عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم گفت: بی‌شک لازمه جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور، مقابله جدی با معضل قاچاق کالا همچنین واردات بی‌رویه است.
کد خبر: ۴۳۹۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰ 12 June 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غلامرضا سر آبادانی با اشاره به این‌که معضل قاچاق و واردات بی‌رویه به اصل تولید ملی کشور ضربه جدی وارد کرده است، اظهار داشت: اگر خواستار تقویت تولید ملی و حل مشکلات تولیدگران و صنعتگران داخلی هستیم، شرط اولش مبارزه جدی با پدیده شوم قاچاق کالا و در وهله بعد مقابله با واردات بی‌رویه است.

وی افزود: در این باره به‌هیچ‌وجه نباید به‌صرف شعار و سخنرانی بسنده کرد بلکه آنچه مهم است تلاش مسئولان در حوزه اجراست تا شاهد به ثمر نشستن تلاش‌ها دراین‌باره باشیم.

این مدرس جامعه المصطفی العالمیه همچنین با تأکید بر این‌که واردات بی‌رویه در شرایط فعلی سبب اشباع بیش‌ازحد بازار داخلی شده، خاطرنشان کرد: قاعدتاً در چنین شرایطی هرچند شاید قیمت برخی کالاها چندان افزایشی پیدا نکند اما بی‌شک تولید داخل روی دست تولیدکننده و صنعتگر ایرانی باد می‌کند و تداوم این وضع سبب بحرانی‌تر شدن معضل بیکاری در کشور می‌گردد که باید برای حل آن چاره‌اندیشی کرد.

وی با اشاره به این‌که اقتصاد مقاومتی در سایه نظارت دقیق و جدیت مسئولان و همراهی مردم و تشکل‌های مردمی اقتصاد محقق می‌شود، گفت: بی‌شک برای راه‌اندازی کارگاه‌های تعطیل‌شده باید جلوی قاچاق کالا به کشور را گرفت که البته در این باره تلاش‌های قابل‌تقدیری صورت گرفته که باید این روند در آینده نیز با اقتدار هر چه بیشتر از سوی مسئولان و نهادهای ذی‌ربط دنبال شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار