آیت الله استادی:
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: امام خمینی(ره) فقه را از حجره مدارس بیرون آورد و مکتب اهل بیت(ع) را به دنیا شناساند.
کد خبر: ۴۳۵۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۵ 06 June 2017
به گزارش تابناک قم، آیت الله رضا استادی در مراسم گرامیداشت سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد که با حضور خانواده شهدای ۱۵ خرداد و تعدادی از اساتید حوزه در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت وفات حضرت خدیجه کبری(س) به بیان ویژگی‌های این بانوی بزرگ اسلام پرداخت.

وی در ادامه با بیان روایتی، اظهار داشت: خداوند را باید شناخت و به نعمت‌هایی که به ما ارزانی داشته و نیز انتظاری که از ما دارد تأمل کرد و اندیشید.

عضو جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم گفت: این مطلب درباره پیامبر اکرم(ص)، ائمه اطهار(ع) و حتی امام خمینی(ره) نیز صدق می‌کند لذا باید آنها را بشناسیم و از انتظاراتی که از ما دارند آگاه شویم و آن خط را ادامه دهیم.

باید افکار و اندیشه‌های امام راحل را خوب بشناسیم

وی با تأکید بر اینکه باید افکار و اندیشه‌های امام راحل را خوب بشناسیم، تصریح کرد: امام خمینی(ره) شخصی بود که فقه ما را از گوشه حجره مدارس بیرون آورد.

آیت الله استادی ادامه داد: شناساندن مکتب اهل بیت(ع) به جهان یکی از خدمات ارزنده بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران بود.

وی با بیان اینکه مشکل مهم کشور امروز تعریف کردن زیاد از خود و غافل شدن از دیگران است، گفت: اما راحل از اخلاص بسیار سخن می‌گفتند و خود اخلاص را در عمل نشان دادند.

رسانه‌ها وظیفه دارند اسلام را به دنیا معرفی کنند

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد: عده‌ای در سخنرانی‌ها از وحدت که امام راحل به آن سفارش می‌کردند سخن می‌گویند اما خودشان عاملی برای برهم زدن وحدت می‌شوند.

وی به لزوم گسترش اسلام و تشیع در جهان اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها وظیفه دارند تا اسلام واقعی را به دنیا معرفی کنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار