امام خمینی (ره) بسیاری از ابهامات و برداشت‌های نادرست اسلام را برطرف و تصحیح کرد، همچنین ارتباط بسیاری از معادلات همچون دنیا و آخرت، اخلاق و حقوق، دیانت و سیاست، جهاد و شهادت و ... را به خوبی تبیین و در صحنه عمل از آنها استفاده کرد، لذا می‌طلبد که نخبگان، فرهیختگان، خواص و عوام جامعه از شیوه‌ها و روش‌های امام راحل جهت بهبود جامعه و زندگی فردی و اجتماعی خود بهره گیرند
کد خبر: ۴۳۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 04 June 2017
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: شخصیت امام خمینی(ره)در دوران غیبت کبری امام عصر(عج)، بی‌نظیر و همه ابعاد زندگی امام(ره) برگرفته از قرآن بود.

به گزارش ایکنا،سردار غلامعلی ابوحمزه، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اظهار کرد: دست مایه‌های اصلی امام خمینی در مدیریت و ابعاد مختلف زندگی ایشان برگرفته از آیات قرآن، احادیث و روایات است، اخلاق مداری و مدیریت اسلامی از جمله مهمترین شاخص‌های مدیریتی و حکومتی ایشان بوده است.

ابوحمزه اظهار کرد: امام(ره) نفس خود را از همان ابتدای دوران کودکی و خردسالی تربیت و پرورش دادند، که مصداق بارز این ادعا را می‌توان با آیه شریفه «یزَکِّیهِمْ وَ یعَلِّمُهُمُ» در تربیت و رشد ایشان نشان داد، امام خمینی(ره) یک الگوی تمام عیار برای تمام نسل‌ها به ویژه نسل نوجوان و جوان است تا بتوانند نفس خود را تهذیب کرده و به رسالت‌های والای خود دست یابند.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های امام خمینی(ره) اخلاق مداری ایشان بود، لذا حرکت این بزرگ مرد تاریخ در همه ابعاد زندگی خود از جمله، ارتباط با خود، خدای خود، ملت و محیط اطرافش همواره بر مدار اخلاق بوده است لذا لازم است جامعیت امام در حوزه اخلاق برای همگان تبیین شود و در عرصه کنونی تنها مقام معظم رهبری توانسته‌اند ایشان را به درستی و نحو احسنت درک کرده و خط مشی امام(ره) را دنبال کنند.

فرمانده سپاه استان ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های بارز امام راحل، تکلیف گرایی ایشان است، که این فضیلت و ارزش والا را می‌توان در همه ادوار و ابعاد زندگیشان به ویژه اخلاق امام (ره) مشاهده کرد، ایشان در برابر خود، خدای خود، مردم و محیط اطراف خود تکلیف گرا و احساس مسئولیت می‌کردند و در جایی از صحبت‌های خود فرموده‌اند: «ما مأمور به تکلیف هستیم».

ابوحمزه گفت: پیروی از اندیشه و مکتب امام(ره)، نیازمند آشنایی با برخی شاخص‌هاست، امام راحل پرورش یافته اسلام ناب محمدی و علوی است، اسلامی که برگرفته از قرآن و عترت است لذا ابتدا باید اسلام را شناخت تا به واسطه آن به شناخت امام(ره) دست یافت، همانگونه که شهید صدر فرمود: «در امام(ره) ذوب شوید، همانگونه که او در اسلام ذوب شده است».

ابوحمزه عنوان کرد: امام خمینی(ره) بسیاری از ابهامات و برداشت‌های نادرست اسلام را برطرف و تصحیح کرد، همچنین ارتباط بسیاری از معادلات همچون دنیا و آخرت، اخلاق و حقوق، دیانت و سیاست، جهاد و شهادت و ... را به خوبی تبیین و در صحنه عمل از آنها استفاده کرد، لذا می‌طلبد که نخبگان، فرهیختگان، خواص و عوام جامعه از شیوه‌ها و روش‌های امام راحل جهت بهبود جامعه و زندگی فردی و اجتماعی خود بهره گیرند.

این مقام مسئول گفت: باید ساز و کار مناسبی جهت پیاده سازی اندیشه امام خمینی(ره) در عرصه هنر، شعر و ادبیات توسط دستگاه‌های مختلفی همچون آموزش و پرورش، صدا و سیما، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و هنری اتخاذ شود، اخلاق مداری مدیران نیز از جمله مواردی است که باید به آن توجه ویژه داشت، همانگونه که فلسفه بعثت پیامبر اکرم(ص) اخلاق است یکی از نکات محوری اسلام اخلاق مداری است.

وی ابراز کرد: مدیرانی موفق هستند که بر قلب‌ها حکومت می‌کنند، همانگونه که امام راحل و مقام معظم رهبری با اخلاق مداری و با تأثیر بر قلب ملت، همواره محبوب و ماندگارند و می‌توان علت ماندگاری و محبوبیت بیش از اندازه امام(ره) در میان آحاد مردم و حتی ملل مختلف را اتصال قلب و قلوب عنوان کرد، تقدیر و تجلیل از مقام امام خمینی را می‌توان با عمل به فرامین ایشان به همگان نشان داد.

ابوحمزه با بیان اینکه بسیاری از ابعاد امام(ره) باز تعریف نشده است اظهار کرد: عرفان امام در دو بعد نظری و عملی که گوشه‌هایی از آن را می‌توان در غزلیات ایشان مشاهده کرد، یکی از ابعاد زندگی ایشان است که متأسفانه نا شناخته باقی مانده است و به جد نیاز به بازتعریف دارد.

فرمانده سپاه استان افزود: دست مایه‌های اصلی امام خمینی در مدیریت و ابعاد مختلف زندگیشان برگرفته از آیات قرآن، احادیث و روایات است، اخلاق مداری و مدیریت اسلامی از جمله مهمترین شاخص‌های مدیریتی و حکومتی ایشان بوده است و همواره خود و مسئولین را نوکران مردم معرفی می‌کند، سخن گوهر بار امام علی(ع) نیز که می‌فرمایند: «کارگزاران، خادم مردم هستند» شاهدی محکم،جهت مدیریت اسلامی امام براساس قرآن و سیره اهل بیت است به عبارتی تبلور و تجلی مدیریت اسلامی را می‌توان در مدیریت امام (ره) مشاهده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار