مهرداد خورشید وند با اشاره به فعالیت تعدادی تاکسی هوشمند در همدان اظهار کرد: این تاکسی‌ها به‌صورت غیرقانونی در همدان فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۴۳۴۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ 03 June 2017
مدیر تاکسیرانی همدان از فعالیت غیر قانونی تاکسی‌های هوشمند در همدان خبر داد و گفت:‌ تاکسی‌هوشمند به زودی زیر نظر تاکسیرانی راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش فارس، استفاده از تاکسی‌های هوشمند امکانات بسیاری را فراهم می‌کند که از آن جمله می‌توان به ارائه سرویس مسیریابی، محاسبه د‏قیق کرایه با استفاد‏ه از تاکسیمتر، مکان‏‌یابی خود‏کار خود‏رو و سرویس اعزام خود‏کار، پرد‏اخت نقد‏ی کرایه و یا با کارت شهروند‏ی و کارت‌‏های عضو شبکه شتاب، محاسبه مصرف سوخت و مد‏یریت تخصیص سوخت بر اساس پیمایش، امکان اعلام وضعیت اضطراری، سرویس پخش چند‏رسانه‌‏ای، ارائه سرویس اینترنت به سرنشینان، امکان اتصال به د‏وربین د‏ند‏ه عقب و عیب‏‌یابی از راه د‏ور اشاره کرد.

طی چند روز اخیر شاهد فعالیت تعدادی از تاکسی‌های هوشمند در شهر همدان هستیم که در خصوص نحوه فعالیت آنها به سراغ مدیر تاکسیرانی همدان رفتیم.

مهرداد خورشیدوند با اشاره به فعالیت تعدادی تاکسی‌‌هوشمند در همدان اظهار کرد: این تاکسی‌ها به صورت غیر قانونی در همدان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اقداماتی در حال انجام است تا تاکسی‌های هوشمند به صورت قانونی فعالیت کنند، گفت:‌ تاکسی‌های هوشمند ضوابط خاص خود را دارند و باید برای فعالیت در شهر از شهرداری مجوز دریافت کنند.

مدیر تاکسیرانی همدان با بیان اینکه ظاهراً این تاکسی‌ها از شهرداری هیچگونه مجوزی دریافت نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: اگر تخلفی از سوی این تاکسی‌ها صورت گرفت باید یک مرجع برای رسیدگی وجود داشته باشد پس لازم است مجموعه‌ای که این کار را آغاز کرده است، اقدام به دریافت مجوز کند.

وی با بیان اینکه  اطلاعی در خصوص تعداد این تاکسی‌ها در همدان ندارم، افزود:‌ سازمان تاکسیرانی خود قصد دارد به زودی تاکسی‌هوشمند  را در همدان راه‌اندازی کند و باید شرایط فراهم شود تا بتوان از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار