مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به همراه معاونان اداره کل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان کرمانشاه از محله حکمت آباد کرمانشاه با رویکرد شناسایی مشکلات و برنامه ریزی برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی شایع در این محله بازدید کردند.
کد خبر: ۴۳۴۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵ 01 June 2017
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، امید قادری اظهار داشت: مقام معظم رهبری خودشان در زمینه آسیب های اجتماعی وارد شده اند و تقسیم کار ملی در این راستا انجام شده که سازمان بهزیستی در زمینه پیشگیری از آسیب ها برنامه مدونی دارد.

 قادری ابراز کرد: در بحث های معیشتی و درمانی می‌توانیم مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در محلات باغ ابرایشم و حکمت آباد را در اولویت قرار دهیم.

مدیر کل بهزیستی استان کرما‌نشاه گفت: راه اندازی پایگاه خدمات اجتماعی در محله حکمت آباد خبر داد و افزود: در مهد کودک های دائر در شهرک حکمت آباد از سوی سازمان بهزیستی یه وعده غذای گرم برای کودکان تأمین می شود.

وی اضافه کرد: همچنین شهریه کودکان مهد کودک هایی که خانواده آنها شامل سه دهک پایین درآمدی می شوند توسط بهزیستی پرداخت می شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه معتادان بهبود یافته هم می توانند با معرفی سازمان بهزیستی از تسهیلات خوداشتغالی استفاده کنند، گفت: تاسیس کمپ ترک اعتیاد بانوان در دستور کار سازمان بهزیستی است که در این زمینه هم موارد معرفی شده از طرف پایگاه های محلی می توانند خدمات ترک اعتیاد دریافت کنند.

این مسئول خواستار معرفی زنان در معرض آسیب به مددکاران و روانشناسان مرکز اورژانس اجتماعی شد و گفت: در زمینه اشتغال زایی و توانمند سازی هم از طریق طرح پنجره واحد می توانیم خدمات ارائه دهیم.

وی بیان داشت: 40 بسته غذایی شامل اقلام متعددی در اختیار نیازمندان محله حکمت آباد قرار می گیرد.

در این بازدید همچنین فعالان محلی شرایط موجود محله را برای مدیرکل بهزیستی استان و همراه وی تشریح کردند و تجربیات کارشناس پایگاه خدمات اجتماعی بهزیستی در شهرک باغ ابریشم در زمینه کاهش آسیب در مناطق حاشیه نشین نیز مطرح شد.

کارشناس آسیب های اجتماعی شهرک باغ ابریشم نیز گفت: رشد آسیب های اجتماعی در محله حکمت آباد جای تامل دارد و آسیب های شایع محله باغ ابریشم شناسایی شده و در محله حکمت آباد نیز نیاز داریم این کار انجام شود و پایگاه خدمات اجتماعی تأسیس شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار