کد خبر: ۴۳۳۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹ 31 May 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت : تاکنون حدود 260 گونه گیاهان دارویی وکم آبخواه در استان شناسایی شده که در اجرای این طرح که به همت مرکز تحقیقات کشاورزی منابع طبیعی و ابخیز داری استان اجرا شده 12 گونه مقاوم به آب و خاک استان و مناسب برای کشت در مناطق مختلف استان یزد معرفی شده است.

سجادی پورافزود: خشکسالی های پی یاپی دراستان وکمبودآب موجب شده تا مسئولان بخش کشاورزی استان شناسایی وترویج گیاهان دارویی کم آبخواه را دراستان ازیک سال پیش دربرنامه کاری خودقراردهند.

سجادی پورخاطرنشان کرد:تاکنون حدود65 هکتار ازسطح اراضی استان به کشت این گیاهان اختصاص داردکه کم آبخواه بودن ، درآمد زایی مناسب برای کشاورزان و امکان کشت در سطوح خرد و کوچک از جمله مزیت های مهم کشت گونه های مختلف گیاهان دارویی در استان یزد محسوب می شودواین امر موجب  استقبال خوب کشاورزان استان ازاین طرح شده است.

قراراست  براساس طرح سازمان جهاد کشاورزی استان یزد تا کمتر از ده سال آینده 600 هکتار از عرصه های کشاورزی استان از طریق جایگزینی کشت های پرآبخواه به کشت گیاهان دارویی اختصاص یابد.

گفتنی است اسطوخودوس ، مرزنجوش ، رازیانه ، بادرنجبویه ، مریم گلی ،اسفرزه ، به لیمو، چای ترش ، سیاه دانه ، گل زوفا ،گل گاوزبان ،آویشن و نعنا فلفلی از جمله گیاهان کشت شده مناسب و سازگار با شرایط آب و هوایی استان یزداست  که تاکنون  برای کشت به کشاورزان استان معرفی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار